Warszawa/ Zakończono poszerzanie mostu Grota-Roweckiego
Po zakończeniu przebudowy stołeczny most Grota-Roweckiego będzie miał na każdej nitce po pięć pasów ruchów - po dwa dla przejazdów tranzytowych i po trzy dla ruchu lokalnego. We wtorek do konstrukcji mostu zamontowany został ostatni element konstrukcji poszerzającej.
Przeprawa została poszerzona o 10 metrów i obecnie jej szerokość wynosi 46 metrów. Pozwoli to na wydzielenie na każdej nitce dwóch wewnętrznych pasów ruchu dla przejazdów tranzytowych oraz trzech pasów, oddzielonych barierą, dla ruchu lokalnego - poinformował we wtorek stołeczny ratusz.
Do konstrukcji "starego" mostu dospawano po 52 elementy z każdej strony obu nitek, a więc po 104 elementy na każdą z nich (czyli 208 elementów na całą przeprawę). Elementy ważą od 9 do 15 ton - łącznie zużyto ok. 3450 ton stali.
Samochody jeżdżą w obydwu kierunkach północną częścią mostu, prace budowlane trwają na południowej części trasy AK.
"Do zakończenia prac na Trasie Armii Krajowej pozostało już tylko siedem miesięcy. (...) Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępu robót na południowej nitce trasy, jak i płynności ruchu drogowego jaki możemy zauważyć na wyremontowanej już północnej części. Z niecierpliwością czekamy na zakończenie prac" - przekonuje cytowany w komunikacie prasowym wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.
Trasę AK do parametrów drogi ekspresowej S8 przebudowuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zakres prac to m.in. zmiana szerokości jezdni głównych, połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Rozbiórce i ponownej odbudowie podlegać będzie 16 obiektów, natomiast w sumie - obiektów mostowych odbudowywanych oraz nowobudowanych - w inwestycji będzie 33, w tym kluczowy most gen. S. Grota-Roweckiego. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na październik 2015 r. Wykonawcą prac jest firma Metrostav Polska S.A.