Wakacje nie dla kierowców
Kierowcy, którzy nie lubią stać w korkach i - co gorsza - nie mają klimatyzacji, powinni na poważnie rozważyć przesiadkę do autobusu lub tramwaju, a jeszcze lepiej - na rower. Dla stołecznych drogowców rusza sezon najintensywniejszej pracy, a dla warszawiaków - komunikacyjnego utrapienia. Zmiany szykują się zwłaszcza na głównych ulicach.
W związku z budową Trasy Mostu Północnego nie można zjechać z ul. Modlińskiej w Obrazkową. Ponadto zmieniona zostanie trasa linii autobusowych 186, 503, 508, 509, 510, E4. W lipcu ruszy też budowa węzła Marsa, a ul. Światowida zostanie zamknięta dla samochodów. Powstanie tam za to specjalny buspas. Na remoncie nie ucierpią więc warszawiacy korzystający z komunikacji miejskiej.
Gorsza wiadomość czeka mieszkańców Służewca Przemysłowego. W lipcu nieczynne będą m.in. skrzyżowanie Cybernetyki i Postępu oraz część ul. Wilanowskiej. Utrudnienia pojawią się na trasie al. Rzeczypospolitej - Świątynia Opatrzności Bożej i między Doliną Służewiecką a pałacem w Wilanowie.
W lipcu i sierpniu czeka nas jeszcze remont między innymi ulic Emilii Plater, Puławskiej, Kolejowej, Okrzei i Białostockiej. Na najbliższy weekend zaplanowano za to otwarcie wyremontowanej ul. Powązkowskiej.
Wakacyjne prace odczują też pasażerowie tramwajów. Już od 1 lipca z rozkładów jazdy zniknie linia 41. W przyszłym miesiącu ruszą wymiana torów na Stalowej i remonty, między innymi na pl. Zawiszy oraz u zbiegu al. Niepodległości z Nowowiejską. Prace trwają i na Puławskiej. Stąd linie 4, 10, 14, 16, 18, 36 i 44 nadal będą kursować na zmienionych trasach.
Opóźnia się natomiast wymiana torów na Targowej. Letnie inwestycje zaplanowali na najbliższe tygodnie także wodociągowcy i ciepłownicy. Przed nami m.in. wymiana sieci pod ul. Rzymowskiego w rejonie Gotarda, remont komór ciepłowniczych u zbiegu Belwederskiej i Spacerowej, remont kanału ciepłowniczego na Połczyńskiej obok Fortu Wola. Na razie na żadne zmiany się nie zanosi natomiast w przypadku metra. Mimo że w czasie wakacji miasto miało się wzbogacić o drugą linię i dodatkowe stacje między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. Budowa drugiej linii warszawskiej kolei podziemnej ruszy najwcześniej w sierpniu.
Dobrą wiadomość ma za to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Na lipiec zaplanowano bowiem zakończenie niektórych prac na budowie trasy S8 z Konotopy do Powązkowskiej, w tym między innymi otwarcie wiaduktów na Radiowej i przy al. Prymasa Tysiąclecia.