Udana kontynuacja tradycji
W 2003 Volkswagen odważnie wkroczył do segmentu kompaktowych vanów przedstawiając światu Tourana. Dwubryłowe, kwadratowe nadwozie pozbawione było jakichkolwiek emocji, jednak zapewniało ponad przeciętną funkcjonalność i wygodę codziennej eksploatacji, co w połączeniu z oszczędnymi i dynamicznymi jednostkami napędowymi przyniosło oczekiwany rezultat. Najnowsze wcielenie rozwija model projektu sprzed dekady i kusi klientów nowymi technologiami obecnymi w Passacie, czy Golfie. W Polsce pojawi się za kilka tygodni.
Nie znamy jeszcze cen Tourana, ale możemy przypuszczać, że nie będą mocno odbiegać od aktualnych. Flagowe specyfikacje z 1,8 TSI lub 2,0 TDI o mocy 190 koni mechanicznych i z maksymalnym wyposażeniem z zakresu komfortu i bezpieczeństwa będą kosztować około 160-170 tysięcy złotych. Kompaktowy van Volkswagena głównego konkurenta powinien upatrywać w Fordzie S-Max, którego oficjalny debiut w polskich salonach nastąpi w najbliższych kilku tygodniach.