Udana kontynuacja tradycji
W 2003 Volkswagen odwaĆŒnie wkroczyĆ do segmentu kompaktowych vanĂłw przedstawiajÄ c Ćwiatu Tourana. DwubryĆowe, kwadratowe nadwozie pozbawione byĆo jakichkolwiek emocji, jednak zapewniaĆo ponad przeciÄtnÄ funkcjonalnoĆÄ i wygodÄ codziennej eksploatacji, co w poĆÄ czeniu z oszczÄdnymi i dynamicznymi jednostkami napÄdowymi przyniosĆo oczekiwany rezultat. Najnowsze wcielenie rozwija model projektu sprzed dekady i kusi klientĂłw nowymi technologiami obecnymi w Passacie, czy Golfie. W Polsce pojawi siÄ za kilka tygodni.
Nie znamy jeszcze cen Tourana, ale moĆŒemy przypuszczaÄ, ĆŒe nie bÄdÄ mocno odbiegaÄ od aktualnych. Flagowe specyfikacje z 1,8 TSI lub 2,0 TDI o mocy 190 koni mechanicznych i z maksymalnym wyposaĆŒeniem z zakresu komfortu i bezpieczeĆstwa bÄdÄ kosztowaÄ okoĆo 160-170 tysiÄcy zĆotych. Kompaktowy van Volkswagena gĆĂłwnego konkurenta powinien upatrywaÄ w Fordzie S-Max, ktĂłrego oficjalny debiut w polskich salonach nastÄ pi w najbliĆŒszych kilku tygodniach.