VW T-Prime Concept GTE
Salon Samochodowy w Pekinie jest miejscem debiutu studyjnego SUV-a Volkswagena - T-Prime Concept GTE. Auto posiada napęd hybrydowy plug-in i napęd na cztery koła.
Wnętrze prezentuje się futurystycznie - wskaźniki oraz system obsługi są w pełni cyfrowe, zdecydowano się nie montować żadnych konwencjonalnych przełączników, a zamiast nich użyto ekranów dotykowych oraz sterowania głosowo-gestowego. W pojeździe swoją premierę ma zakrzywiony wyświetlacz systemu multimedialnego, który tworzy całość z innymi wskaźnikami i elementami obsługi. Ośmiobiegową, automatyczną przekładnię obsługuje się za pośrednictwem szklanego walca.
Za napęd tego czteromiejscowego SUV-a odpowiada hybrydowy układ napędowy typu plug-in, którego łączna moc wynosi 381 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6 s, a prędkość maksymalna to 223 km/h. Przy naładowanych akumulatorach auto spala 2,7 l/100 km, zaś po ich rozładowaniu - 8,1 l. W trybie elektrycznym T-Prime Concept GTE jest w stanie pokonać dystans do 50 km.
Debiutant z Pekinu jest jedynie częścią ofensywy Volkswagena w segmencie SUV. Rozpoczęło ją wprowadzenie wiosną br. do Europy nowego Tiguana (wkrótce pojawi się wersja ze zwiększonym rozstawem osi). Wkrótce do oferty wejdzie też nowy Touareg, który, jeśli potwierdzą się doniesienia, będzie bardzo podobny do T-Prime Concept GTE.