Genewski debiutant
Scirocco charakteryzuje się precyzyjnie wykreślonymi liniami, całkowicie nową grafiką reflektorów oraz tzw. blades (wąskimi elementami aerodynamicznymi w stylu Golfa GTI) po bokach zderzaków. Części przedniego zderzaka pokryte lakierem w kolorze nadwozia poszerzają optycznie i podkreślają kontury dolnej części nadwozia. Nową formę otrzymały również wloty - dolny i górny. Razem z XL1 i Beetle, Scirocco jest jedynym Volkswagenem z logo marki na masce silnika. Pojazd będzie wyposażony w czujniki parkowania w przednim zderzaku.
Pod modułem ksenonowym świateł przednich inżynierowie umieścili wąską linię diod LED w formie fali, przywodzącą na myśl powiekę i pełniącą funkcję świateł do jazdy dziennej. Oddzielnie w zewnętrznych częściach zderzaka umieszczone zostały kierunkowskazy i reflektory przeciwmgielne. Szerokość samochodu z tyłu została zaakcentowana przez użycie poziomych elementów stylistycznych. W nowym Scirocco wrażenie to jest wzmacniane przez nowe diodowe światła tylne o kształcie trapezu i zwężające się ku środkowi nadwozia. Nowa jest również pokrywa bagażnika. Praktycznym rozwiązaniem jest uchylny znaczek VW, obracający się w górę wokół osi poziomej i służący jako uchwyt otwierania pokrywy. Za oświetlenie tablicy rejestracyjnej odpowiedzialne są seryjne diody.