Z rajdowych tras na zwykłe drogi
Nowe Polo GTI rozwija prędkość 236 km/h, o 7 km/h mniej niż rajdowa wersja Polo WRC. Przyspieszenie do "setki" wynosi 6,7 s a średnie zużycie paliwa - 5,6 l/100 km (z 7-biegową przekładnią automatyczną DSG) lub 6,0 l/100 km (z 6-biegową skrzynią manualną). Za takie osiągi odpowiada silik 1,8 TSI, który zastąpił znaną z poprzednika jednostkę 1,4 TSI.
Motor posiada chłodzony wodą układ doprowadzania spalin do turbosprężarki, która z kolei jest w pełni zintegrowana z głowicą cylindrów. TSI wyposażono także zmienne sterowanie zaworami z podwójną regulacją wałka rozrządu. Dodatkowo zawory po stronie wylotowej mają dwustopniowy skok, co pozwala na optymalne sterowanie wymianą ładunku.