Nowe odmiany popularnego "kombiaka"
Volkswagen rozszerza ofertę modelu Golf Variant o trzy nowe odmiany - Alltrack, R i GTD. Wersje te mają zwiększyć atrakcyjność modelu w oczach klientów, którzy chcą zakupić kombi.
Techniczne i optyczne cechy Golfa Alltracka to seryjny napęd na wszystkie koła 4MOTION, większy prześwit poprzeczny, nadwozie chronione nakładkami poszerzającymi nadkola i progi, nowe zderzaki i wiele innych, specjalnych elementów na zewnątrz i wewnątrz. Do wyboru dla tego wariantu jest jeden silnik benzynowy (1,8 TSI/180 KM) i trzy wysokoprężne (1,6 TDI/110 KM, 2,0 TDI/150 lub 184 KM). Wszystkie motory wyposażono w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. "Benzyniak" oraz najmocniejszy turbodiesel seryjnie współpracują z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Model posiada sprzęgło Haldex, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS zintegrowaną z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy ESC oraz dodatkową funkcję XDS+, która przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje zachowanie się samochodu.