Niemiecki SUV w amerykańskim stylu
Cross Coupe GTE wygląda nieco inaczej od modeli studyjnych zaprezentowanych w 2013 r. mimo że wszystkie trzy prototypowe SUV-y powstały na bazie DNA designu VW i w związku z tym wykazują stylistyczne podobieństwa, to tegoroczny debiutant z Detroit różni się wieloma detalami od wcześniejszych wersji i zdecydowanie zmierza w kierunku produkcji seryjnej. Auto ma wymiary 4 847 mm (długość), 2 030 mm (szerokość) i 1 736 mm (wysokość). Dominującą cechą wysokiego przodu jest osłona chłodnicy, którą stanowią dwie aluminiowe, masywne listwy (z przodu polerowane, od góry szczotkowane). Zwężają się one w kierunku podwójnych diodowych reflektorów.
Dolny wlot powietrza na zewnątrz obramowano czarną, błyszczącą listwą a w środku widać element z polerowanego aluminium. Efekt „spojrzenia” podwójnych diodowych reflektorów uzyskano m.in. dzięki kompaktowym modułom LED oraz umieszczonym na zewnątrz i nad nimi „brwiom”. Zewnętrzne moduły odpowiedzialne są za światła mijania, wewnętrzne zaś za światła drogowe. Światła do jazdy dziennej składają się z czterech punktów świetlnych podwójnych reflektorów diodowych oraz czterech LED-owych „skrzydeł”.