cacdac
Volvo to jeden z prekursorów segmentu podniesionych kombi z opcjonalnym napędem na obie osie i wyjątkowo funkcjonalnym wnętrzem. XC70 łączy w sobie zalety crossovera i rodzinnego auta, generując wiele uniwersalnych wartości. Mimo wieloletniej obecności na rynku wolno się starzeje, a bezpośredniego następcy jeszcze się nie doczekał. Sprawdźmy, czy połączenie dwulitrowego diesla i systemu FWD ma sens.
Kanciaste kształty XC70 zna już każdy. Dwubryłowe nadwozie pojawiło się w wielu amerykańskich produkcjach filmowych w charakterze rodzinnego i bezpiecznego auta. Skandynawską definicję uniwersalności podkreślono przez szereg plastikowych nakładek ochronnych, a także płytami zabezpieczającymi przed mechanicznymi uszkodzeniami pod przednim i tylnym zderzakiem. Dodatkowo warto rozważyć kupno biksenonowych aktywnych świateł (6360 zł i standard dla najwyższej specyfikacji Summum), przyciemnione szyby boczne, szklane okno dachowe i 18-calowe obręcze ze stopów lekkich. Na nich auto wygląda zdecydowanie lepiej, a opony w rozmiarze 235/50 sprawdzą się zarówno na luźnych nawierzchniach, jak i podczas walki z miejskimi dziurami. Kilka wzorów "osiemnastek" zawarto w pakiecie Dynamic, który zawiera sportowe zawieszenie, skórzaną tapicerkę, czy aluminiowe elementy wykończenia wnętrza. Jego cena to w zależności od specyfikacji od 4400 do 9900 zł.