Test Volvo XC60 T8: ile spali hybryda na zakopiance?
Nowe hybrydy plug-in potrafią być bardzo oszczędne, czego przykładem jest Volvo XC60 w wersji T8. Bez uruchamiania silnika spalinowego przejedzie nawet ponad 40 km. Tak stanie się jednak w idealnych warunkach: gdy kierowca ma gdzie podładować samochód, a warunki drogowe są sprzyjające. Sprawdziłem, jak zachowa się ten napęd w dokładnie odwrotnej sytuacji: na zmrożonych, stromych górach wokół Zakopanego. Materiał został nagrany smartfonem Samsung Galaxy S10+
Ten piękny widok Znak że jest W Ta… Rozwiń
Transkrypcja:
Ten piękny widok
Znak że jest
W Tatrach dojechałem aż do samego
Podnóża Giewontu
Szczegół
Celu
Sprawdź
Ciekawe
Podkradanie Dove
Znajduje się
Otóż jak wiemy
Popularniejsze są
Hybrydy
W wersji
Ładowania ze źródła zewnętrznego
Zrobię ptakiem
Możliwości napędowy w połączeniu z
Do życia pali
Takie też da
Ostry stoi za mną czyli w
X
To powiedz
8 POZ
Tutaj z jednej strony
400
Konin
A 2:00
Mamie w Ręcznie prawdopodobnie
Wyniki z
Paliwa No przynajmniej
Producent
No ale
Producenta
Jak to
Fakty
Abyś o tym
Postawiłem
Zużycia paliwa
Na trasie z Krakowa do Zakopanego
I z powrotem
W połączeniu z
Drogami
Doba
Jak zacząłem wczoraj
Jak widać na mapie opuściłem już
Przystępuje teraz do tego zasadniczego odcinki
Za
I przystępuje do niego z odpowiednim zapasem paliwa ale niestety
Już w trasie zdążyłem złożyć prawie cały
Za
Akumulatora który tak
Sobie ładowałem przed wyjazdem Jest tutaj teraz ta energia elektryczna nie pomoże mi aż
Więc tym bardziej
Co z tego
Żeby się przekonać w takim razie teraz
Zeruj
Aktualną po
Występujemy z
Do
Dasz
Zobaczymy co
Dojechaliśmy do Zakopanego myślę że ten
Żeby sprawdzić jak sobie ten napęd radzi i do tej pory jakie wyniki zużycia paliwa
I co mnie tutaj mogą
Albo sterować No zoba
Jeszcze raz wchodzę zatem
Kierowcy
Widzimy że wynik
10 i 80
Gitana
Dość sporo ale muszę przyznać że jest to zasługa tych
Kilometrów drogi kiedy
Droga planetami bardzo strome i jak
Napęd spalinowy Jak wynika z tego zakresu miał ręce pełne roboty
Ryczna część napędu tak że starała się nad
I swoją cegieł
Tutaj także do quada
Bardziej
Drogi
Ten wynik
Zużycie paliwa w naszym Układzie
100 kilometrów tutaj to niecałe 1
Myślę
Najwyższy
W której osią
Przestrzeni całej podróży ponieważ teraz już
Dosłownie i w
Z górki zamierzam podłączyć w
Akumulator
Do Krakowa zobaczymy co
Odcinek
Sukces
Hotel chce mi się
Jest możliwość
Tym
Tego
Oto
Zwykłego
Takiego zwykłego gniazdka akumulator który znajduje się w XC60 będzie się
Parę godzin
To pozwoli mi na przejechanie
Około 50 km na samej
Elektryczne i tak się nie mówi producent Zobaczymy jak to wyjdzie
Okazało się że w drugim
W końcu Garage
Ładuje się drugi egzemplarz do
Takiego samego
XC60 T8 co świadczy o tym że
Tak
Rewolucja Jest rzeczy
Coraz bliżej
I Volvo ma realny u
Współtworzy
Pyszna całej energii elektrycznej o dziwo udało mi się czekać aż 50 km dużo więcej niż prezent
Mimo że mamy całkiem niesprzyjające warunki temperatura w okolicach
Kręte Góra
Drogi versus wynik zużycia
Spada A mi udało się
Tychy
Stacja
Ładowanie
Stacja
Jeszcze ten
Będzie mógł
Wyjechaliśmy z powrotem do Krakowa jesteśmy teraz na południowej obwodnicy tego miasta
Przejechane 273 km i z tego dystansu pokonanego w prawie 6 godz
Mamy średnie zużycie paliwa na poziomie 7 i 4.5 litra tak ten 4
Konny SUV na krętej i Stromej drodze z Krakowa do Zakopanego i z powrotem
Niewiele ponad 7 l na 3 km mówi niewiele ponad 7 litrów ponieważ w pewnych momentach
Wyszło 7.1 7.2 litry na to kilometrów policzyłem Zresztą sobie że gdy
Samochód w każdym momencie w którym mogę to robić ten wynik byłby niszczy nawet po kolejnych 7
Litra na 100 kilometrów to oczywiście byłaby sytuacja idealna takich nie ma ale nawet
Jak najbardziej rzeczywistej sytuacji ten na ten rzeczywiście ci się sprawdził jeśli tylko
Napędem i możemy ładować samochód ten system od Volvo rzeczywiście się sprawdza