Volvo V60 Plug-In Hybrid vs jacht Energa: Adamczyk kontra Gutkowski
Pomysł szalony. Wyścig niecodzienny: Gutkowski kontra Adamczyk. Na morzu, na lądzie, autem i łodzią najwyższej klasy. A wszystko wzdłuż polskiego wybrzeża. Ze Świnoujścia na Hel. Jak będzie szybciej? Lądem czy morzem? Oto starcie gigantów. Zbudowany z włókien węglowych jacht Energa zmierzy się z hybrydowym Volvo V60 Plug-In. Za sterami jachtu profesjonalny żeglarz - wyczynowiec, kapitan Zbigniew Gutkowski. Za kierownicą hybrydowego Volvo, świetny aktor, ale zwyczajny kierowca - Piotr Adamczyk. Obaj gościli niedawno w programie Dzień Dobry TVN. Zobaczcie rozmowę z zawodnikami i relację z ich wyścigu.
Volvo V60 Plug-In Hybrid zaprezentowano po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Genewie w 2011 roku. Samochód powstał we współpracy z firmą Vattenfall. Za kwotę 273 900 zł otrzymujemy ponadczasową, szwedzką stylistykę. Podobnie wyposażony samochód w wersji z silnikiem Diesla D5 kupimy już za niecałe 220 000 zł. Skąd ta różnica? Wersja Plug-In Hybrid jest bardziej zaawansowana technicznie.
Napędza ją 2,4-litrowy, 5-cylindrowy turbodiesel D5 o mocy 215 KM oraz jednostka elektryczna o mocy 70 KM. Łączna moc to aż 285KM. Silnik elektryczny korzysta z energii zmagazynowanej w litowo-jonowych akumulatorach, dostarczających 12 kWh. Maksymalny moment obrotowy jest bardzo wysoki: aż 440Nm - i pozwala na żwawe przyspieszanie przy każdej prędkości i w każdej sytuacji. Osiągi są bardziej niż wystarczające: 0-100 w 6,1 sekundy, prędkość maksymalna 230km/h.
Silnik konwencjonalny napędza koła przednie, a motor elektryczny tylne. Otrzymujemy zatem auto o napędzie 4x4. Dostępne są trzy tryby pracy: Pure, Hybrid i Power. Skrzynia biegów to 6-stopniowy automat. Zasięg robi wrażenie, bo na jednym baku (i ładowaniu) przejechać możemy aż 1200km! Przy średnim spalaniu określonym przez Volvo na poziomie 1,9l/100km.
mw, moto.wp.pl