Volkswagen ustalił ceny T-Roca. Czy są zbyt wysokie?
Najnowszy model Volkswagena trafił na polski rynek z dość wysoką ceną, ale Niemczy przekonują nietuzinkową stylistyką oraz bogatym wyposażeniem. Mniejszy od Tiguana T-Roc jest kolejnym crossoverem w gamie koncernu, w której coraz trudniej się odnaleźć.
Czym jest Volkswagen T-Roc? Kompaktowym crossoverem o bardziej niż Tiguan sportowej stylistyce. Jest też nieco mniejszy. Nadwozie jest krótsze o 25 cm, mierzy dokładnie 4234 mm długości, jest więc także krótsze o 13 cm od Seata Ateki. Rozstaw osi to 2603 mm. Bagażnik ma pojemność 445 litrów. Gama silników liczy sobie aż cztery jednostki napędowe, są także wersje z napędem na cztery koła.
Podstawowym motorem jest benzynowy 1.0 TSI o mocy 115 KM i tylko taką wersję T-Roca można kupić w standardowym wyposażeniu o nazwie T-Roc. Auto kosztuje 76 490 zł, a na pokładzie są m.in. klimatyzację manualną, szyby z przodu i z tyłu elektryczne sterowane, zewnętrzne lusterka regulowane elektrycznie i podgrzewane, radio Composition Colour z sześcioma głośnikami, diodowe światła do jazdy dziennej, system wykrywania pieszych, układ Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, asystent utrzymania pasa ruchu czy czujnik deszczu.
Tak kompletnie wyposażone auto może być adresowane nawet do bardziej wymagających klientów. Brakuje tylko aluminiowych obręczy kół, za które dopłacą 1950 zł. Te są już w drugim standardzie wyposażenia Advance kosztującym 84 290 zł z tym samym silnikiem 1.0 TSI. Auto jest wyposażone w relingi dachowe, inne fotele z szerszym zakresem regulacji, skórzaną kierownicę, podłokietnik, inne wykończenie wnętrza, aktywny tempomat, system bluetooth czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Wersja ta jest komponowana także z mocniejszym silnikiem benzynowym 1.5 TSI generującym 150 KM i kosztuje wówczas 89 890 zł.
Motor 1.5 TSI oraz dwie najmocniejsze, 2-litrowe jednostki są oferowane z najbogatszym standardem Premium zawierającym m.in. zewnętrzne oświetlenie diodowe, sportowe fotele, oświetlenie wnętrza ambiente, automatyczną klimatyzację dwustrefową, system multimedialny Composition Media, system rozpoznający zmęczenie kierowcy czy 17-calowe obręcze kół. Aby nabyć wersję Premium z silnikiem 1.5 TSI trzeba zapłacić minimum 99 890 zł.
Na start importer kusi klienta każdego T-Roca, niezależnie od wersji, atrakcyjnymi pakietami wyposażenia dodatkowego. Tylko silniki 2.0 TSI oraz 2.0 TDI są oferowane z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów w standardzie. Automat będzie można zamawiać również do silnika 1.5 TSI, ale dopiero od 3 tygodnia roku produkcyjnego 2018.
Ceny podstawowe poszczególnych wersji silnikowych:
- Benzynowy 1.0 TSI (115 KM) T-Roc: 76 490 zł
- Benzynowy 1.5 TSI (150 KM) Advance: 89 890 zł
- Benzynowy 2.0 TSI (190 KM) 4Motion DSG Premium: 125 090 zł
- Diesel 2.0 TDI (190 KM) 4Motion DSG Premium: 130 590 zł