Klasyczna alternatywa dla SUV-a
Nadwozie rodzinnego Volkswagena mierzy 4527 mm długości, 1829 mm szerokości i 1659 mm wysokości, ale zarówno z zewnątrz, jak i w środku, sprawia wrażenie zdecydowanie większego. Miejsca nie zabraknie nie tylko w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń, ale też w dużym, liczącym 743 l, bagażniku. Po dodatkowym złożeniu trzech niezależnych foteli uzyskać można aż 1980 l. W obu przypadkach to sporo oraz – co najważniejsze – zdecydowanie więcej niż w SUV-ach o podobnych wymiarach. Dodatkowo, co jest już standardem w tej klasie, Touran może być wyposażony w dwa dodatkowe siedzenia, które kosztem przestrzeni bagażowej pozwolą w awaryjnej sytuacji przewieźć dodatkowych pasażerów.
Nowy Touran może być napędzany jednym z trzech silników benzynowych (110, 150 i 180 KM) lub jednym z trzech diesli (110, 150 i 190 KM). W obu przypadkach rozsądnym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest opcja 150-konna, która zapewni odpowiednią dynamikę, ale pozwoli zaoszczędzić zarówno przy zakupie, jak i podczas tankowania. Wybór między rodzajami paliwa w baku natomiast powinien zależeć jedynie od liczby pokonywanych kilometrów.