Garbus w Meksyku
MĂłwi siÄ, ĆŒe ĆŒaden inny samochĂłd nie miaĆ takiego znaczenia socjologicznego. Pisano o nim ksiÄ
ĆŒki, wydawano czasopisma, wielokrotnie wystÄpowaĆ w filmach. Produkowany z przerwami od 1939 roku dla wielu staĆ siÄ czymĆ wiÄcej niĆŒ tylko Ćrodek transportu. DziĆ doczekaĆ siÄ 27 potocznych nazw w rĂłĆŒnych krajach Ćwiata. W Meksyku, ktĂłry dla Garbusa jest drugÄ
ojczyznÄ
nazywajÄ
go Vocho. WĆaĆnie pojawiĆ siÄ w sprzedaĆŒy na Ćwiatowych rynkach. W tym rĂłwnieĆŒ w Polsce. Osiem najnowszych GarbusĂłw, wyposaĆŒonych w najmocniejsze, 200-konne silniki wyruszyĆo na wyprawÄ przez najpiÄkniejsze zakÄ
tki pĂłĆwyspu Yukatan na spotkanie z piÄknÄ
przyrodÄ
i kulturÄ
MajĂłw.
Pierwszy dzieĆ wyprawy to trwajÄ
ca w sumie prawie dobÄ podrĂłĆŒ z Polski do Meksyku. W ten sposĂłb trafiliĆmy do miejsca coraz chÄtniej odwiedzanego juĆŒ nie tylko przez AmerykanĂłw, lecz turystĂłw z caĆego Ćwiata. PĂłĆwysep Yukatan peĆen jest pamiÄ
tek po cywilizacji MajĂłw, dobrych hoteli, sklepĂłw z pamiÄ
tkami, turystycznych atrakcji. To zupeĆnie inne oblicze Meksyku, niĆŒ to, ktĂłre znamy z filmĂłw akcji. Turystyczna czÄĆÄ tego kraju jest wolna od niebezpieczeĆstw, ktĂłre zniechÄcajÄ
do zwiedzania miast na pĂłĆnocy kraju, takich jak Ciudad Huarez, Tijuana, czy niektĂłrych dzielnic stolicy, Mexico City.