Volkswagen stawia na bezpieczeństwo. Najważniejsze systemy dostępne w nowym Tiguanie

Myślisz auto rodzinne, mówisz SUV. Takie samochody są przestronne, praktyczne, a dzięki wyższej pozycji za kierownicą dają poczucie bezpieczeństwa. W przypadku Volkswagena Tiguana nie jest to tylko wrażenia, a nad pasażerami czuwają liczne systemy.

Elektroniczne systemy bezpieczeństwa są dziś kluczowym elementem wyposażenia
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Michał Zieliński

Zaprezentowana w 2016 roku druga generacja kompaktowego SUV-a z Wolfsburga na dobre zadomowiła się na polskim rynku. Dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych (także jako 7-osobowy Allspace) model stawia na bezpieczeństwo. Efekt? W testach zderzeniowych Euro NCAP Tiguan uzyskał najwyższą notę – 5 gwiazdek.

Wynik udało się uzyskać nie tylko dzięki solidnej konstrukcji, ale i licznym systemom bezpieczeństwa, w które SUV może być wyposażony. Jednym z najważniejszych układów jest Lane Assist. Pilnuje, żeby kierowca przypadkowo nie zjechał z pasa ruchu, a gdyby tak się stało – automatycznie poprawi tor jazdy.

Drugim z rozwiązań, które czuwa nad bezpieczeństwem pasażerów Tiguana jest system proaktywnej ochrony PreCrash. Analizuje obecną sytuację na drodze i jeśli wykryje nadciągające niebezpieczeństwo, przygotuje podróżujących na ewentualną kolizję, m.in. napręży pasy bezpieczeństwa osób jadących z przodu.

Lecz, jak to mówią, lepiej zapobiegać niż leczyć, stąd Tiguan jest standardowo wyposażony w system obserwacji otoczenia Front Assist. W przypadku ryzyka kolizji ma pomóc w skróceniu drogi hamowania. Ponadto na pokładzie każdego Tiguana znajduje się komplet poduszek powietrznych: kierowcy, pasażera, boczne, kurtyny z przodu oraz chroniąca kolana kierowcy.

Co więcej, wspomniane systemy systematycznie trafiają do innych modeli Volkswagena. Ten ostatni jest dostępny seryjnie w nowym Polo, które zdobyło tytuł Best in Class, najbezpieczniejszego samochodu w klasie. Wyróżnienie to zostało przyznane również T-Rocowi i Arteonowi.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła