Volkswagen prezentuje studyjnego Golfa GTI
Podczas paryskiego Salonu Samochodowego VW prezentuje studyjną wersję Golfa GTI siódmej generacji. Auto będzie miało dwa stopnie mocy - 220 i 230 KM.
Pod maską auta pracować będzie dwulitrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Podstawową moc (220 KM) będzie można zwiększyć o 10 KM dzięki pakietowi Performance. Oba warianty auta posiadają system Start-Stop oraz spełniają obowiązującą dopiero od 2014 r. normę spalin EU6.
Pakiet Performance oznacza nie tylko większą moc ale i lepsze właściwości jezdne. Elektronicznie regulowana blokada przedniej osi poprawia bezpieczeństwo czynne i dynamikę poprzez eliminację podsterowności. System zwiększa siłę napędową na kole zewnętrznym, co pozwala na uzyskanie optymalnych prędkości na zakrętach.
W Golfie GTI swoją premierę ma progresywny układ kierowniczy. Dzięki niemu kierowca nie musi wykonywać wielu obrotów kierownicą, by uzyskać żądany promień skrętu. Różni się on od tradycyjnych układów zmiennym zazębieniem listwy zębatej i zębnika oraz mocniejszym silnikiem elektrycznym.
Podobnie jak poprzednie wersje mocnego Golfa, siódma generacja charakteryzuje się licznymi dodatkowymi elementami wyposażenia oraz klasycznymi symbolami GTI. Na zewnątrz znajdziemy czerwone zaciski hamulców, osłony wlotów powietrza w formie plastra miodu, przyciemniane tylne światła diodowe oraz chromowane końcówki rur wydechowych.
W środku natomiast czeka na nas tapicerka w kratkę, sportowe siedzenia z regulacją wysokości oraz czerwonymi szwami. Wyposażenie obejmuje klimatyzację, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, radio Composition Touch czy sportową kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów.
/ll