Kalkulacja na sukces
Szósta generacja Volkswagena Polo ma podstawy do tego, by kontynuować sukces swoich poprzedników. Niemieckiemu samochodowi niewiele można zarzucić.
Szósta generacja modelu Polo została zbudowana z wykorzystaniem platformy MQB. W porównaniu z poprzednią generacją Polo zyskało aż 81 mm długości i mierzy obecnie 4053 mm. To niemal tyle, ile Golf trzeciej generacji. W porównaniu ze swoim starszym kuzynem współczesny mieszczuch ma nawet dłuższy rozstaw osi, wynoszący 2548 mm. Projektanci zrobili też wiele po to, by nowe Polo wizualnie kojarzyło się z większym samochodem.
Samochód wizualnie wydaje się niższy od poprzednika, choć liczby wyraźnie temu przeczą. Zastosowanie technologii LED-owej w przednich światłach umożliwiło zwężenie ich kloszy. Z tyłu zastosowanie świateł szerszych u góry sprawiło, że samochód oceniamy jako większy niż jest w rzeczywistości. Na boku samochodu pojawiło się podwójne, nieco lepiej widoczne przetłoczenie. Pod względem prezencji szósta generacja Polo jest ewolucją względem poprzedniego modelu, co nie może być zaskoczeniem. W przypadku Volkswagena rewolucje nie zdarzają się tak często jak w przypadku producentów francuskich czy japońskich.