Volkswagen Polo 1,9 SDI: oszczędny, tani i solidny

Obraz
Źródło zdjęć: © Auto Świat/autoswiat.pl

Czy trwałość blisko 15-letniego auta klasy B z dieslem pod maską może być godna zaufania? Sprawdzamy to na przykładzie Volkswagena Polo 1.9 SDI kombi, które może służyć jako niskobudżetowe auto rodzinne i... minidostawczak.

4-5 tys. zł to kwota, która wystarczy na zakup Volkswagena Polo 1.9 SDI w wersji kombi. Nie liczcie jednak na to, że auto za takie pieniądze będzie w dobrym stanie technicznym. Zadbane i warte uwagi egzemplarze kosztują 7-8 tys. zł, a z klimatyzacją i przebiegiem w granicach zdrowego rozsądku – nawet 10-12 tys. zł.

To dużo jak za kilkunastoletnie auto segmentu B, ale w tym przypadku będą to rozsądnie wydane pieniądze. Dlaczego? Przede wszystkim Polo jest pakowne (bagażnik 390/1250 l), oszczędne (średnie spalanie nieco ponad 5 l/100 km), a także tanie w naprawach – niezwykle ważne w przypadku wiekowych pojazdów, które często wymagają już doinwestowania.

Szczególnie docenić trzeba silnik. Motor 1.9 SDI (bezpośredni wtrysk paliwa, bez turbosprężarki) w Volkswagen Polo III pojawił się w 1995 r. i oferowany był w wersji 64-, a także – od 1999 r. – 68-konnej. Jednostka wyróżnia się wysoką trwałością, zadbana i regularnie serwisowana bez problemów przejedzie min. 300-400 tys. km. Jedynie jej dynamika pozostawia wiele do życzenia – „setka” w ok. 17 s. Uwaga: podczas oględzin Polo sprzed modernizacji (przeprowadzona w 1999 r.) radzimy dokładnie sprawdzić stan nadwozia i podwozia pod kątem korozji.

Podsumowanie

Szukacie pakownego, taniego w naprawach i niedrogiego w zakupie środka lokomocji? Volkswagen Polo III 1.9 SDI Variant będzie dobrym wyborem. To auto sprosta potrzebom wielu rodzin i sprawdzi się w małym biznesie – walory użytkowe i ogólna trwałość (np. układu napędowego) okazują się zadowalające. Pamiętajcie jednak, że Polo ma już swoje lata, awarie mogą więc się pojawić. Na szczęście większość z nich da się tanio usunąć (dużo zamienników), a słabą dynamikę trzeba po prostu zaakceptować.

Polecamy na AutoŚwiat.pl: Toyota RAV4 polecana przez Auto Świat

Źródło artykułu: Auto Świat
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy