Trwa ładowanie...
Auto Świat
06-05-2013 08:48

Volkswagen Polo 1,9 SDI: oszczędny, tani i solidny

Volkswagen Polo 1,9 SDI: oszczędny, tani i solidnyŹródło: Auto Świat/autoswiat.pl
d39vxfq
d39vxfq

Czy trwałość blisko 15-letniego auta klasy B z dieslem pod maską może być godna zaufania? Sprawdzamy to na przykładzie Volkswagena Polo 1.9 SDI kombi, które może służyć jako niskobudżetowe auto rodzinne i... minidostawczak.

4-5 tys. zł to kwota, która wystarczy na zakup Volkswagena Polo 1.9 SDI w wersji kombi. Nie liczcie jednak na to, że auto za takie pieniądze będzie w dobrym stanie technicznym. Zadbane i warte uwagi egzemplarze kosztują 7-8 tys. zł, a z klimatyzacją i przebiegiem w granicach zdrowego rozsądku – nawet 10-12 tys. zł.

To dużo jak za kilkunastoletnie auto segmentu B, ale w tym przypadku będą to rozsądnie wydane pieniądze. Dlaczego? Przede wszystkim Polo jest pakowne (bagażnik 390/1250 l), oszczędne (średnie spalanie nieco ponad 5 l/100 km), a także tanie w naprawach – niezwykle ważne w przypadku wiekowych pojazdów, które często wymagają już doinwestowania.

Szczególnie docenić trzeba silnik. Motor 1.9 SDI (bezpośredni wtrysk paliwa, bez turbosprężarki) w Volkswagen Polo III pojawił się w 1995 r. i oferowany był w wersji 64-, a także – od 1999 r. – 68-konnej. Jednostka wyróżnia się wysoką trwałością, zadbana i regularnie serwisowana bez problemów przejedzie min. 300-400 tys. km. Jedynie jej dynamika pozostawia wiele do życzenia – „setka” w ok. 17 s. Uwaga: podczas oględzin Polo sprzed modernizacji (przeprowadzona w 1999 r.) radzimy dokładnie sprawdzić stan nadwozia i podwozia pod kątem korozji.

d39vxfq

Podsumowanie

Szukacie pakownego, taniego w naprawach i niedrogiego w zakupie środka lokomocji? Volkswagen Polo III 1.9 SDI Variant będzie dobrym wyborem. To auto sprosta potrzebom wielu rodzin i sprawdzi się w małym biznesie – walory użytkowe i ogólna trwałość (np. układu napędowego) okazują się zadowalające. Pamiętajcie jednak, że Polo ma już swoje lata, awarie mogą więc się pojawić. Na szczęście większość z nich da się tanio usunąć (dużo zamienników), a słabą dynamikę trzeba po prostu zaakceptować.

Polecamy na AutoŚwiat.pl: Toyota RAV4 polecana przez Auto Świat

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj