Volkswagen Passat GTE: pierwsza hybryda w historii modelu
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu zadebiutował nowy Volkswagen Passat GTE. Wersja po raz pierwszy w historii modelu posiada napęd hybrydowy plug-in.
Passat GTE będzie dostępny w drugiej połowie przyszłego roku w wersjach Limousine i Variant. Hybrydowy układ napędowy składa się z silnika benzynowego 1,4 TSI (156 KM) z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem oraz motoru elektrycznego (115 KM), zasilanego energią z baterii litowo-jonowej, ładowanej zewnętrznie lub w trybie Charge. Pozwala ona na przejechanie tylko w elektrycznym trybie do 50 km z maksymalną prędkością 130 km/h. Kierowca może samodzielnie wybrać źródło napędu przy użyciu przycisku obok dźwigni zmiany biegów.
Kontrast dla trybu elektrycznego stanowi tryb GTE, w którym auto oddaje do dyspozycji swoją maksymalną moc systemową 218 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W trybie tym reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia i charakterystyka układu kierowniczego zmieniają się na bardziej sportowe. Zużycie w cyklu NEFZ wynosi poniżej 2 l/100 km i 13 kWh/100 km. Wartości te odpowiadają emisji CO2 poniżej 45 g/km. Przy pełnym, 50-litrowym zbiorniku paliwa i naładowanej baterii zasięg Passata GTE przekracza 1 000 km.
Projektanci zastosowali wiele detali, odróżniających wersję GTE od konwencjonalnych odmian modelu. Należą do nich chromowana osłona chłodnicy z niebieskimi paskami, przedni zderzak z poprzecznymi listwami w dolnym wlocie powietrza i modułami LED oraz dedykowane, 17-calowe obręcze ze stopów lekkich. W środku znajdziemy wiele niebieskich akcentów, m. in. oświetlenie Ambient, szwy na kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów i deseń na siedzeniach.
Passat GTE jest samodzielną linią wyposażenia. Samochód posiada reflektory diodowe, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, funkcję automatycznego hamowania po kolizji, układ obserwacji otoczenia Front Assist, czujniki parkowania i deszczu, chromowane listwy przy szybach bocznych, 6,5-calowy wyświetlacz systemu Infotainment Composition Media oraz wskaźniki zasięgu i przepływu energii. Właściciele będą mogli pobrać specjalną aplikację, która pozwoli np. uruchomić ładowanie baterii czy sterować funkcjami klimatyzacji.
Są dwa sposoby zewnętrznego ładowania baterii Passata poprzez gniazdo wbudowane w osłonę chłodnicy. Pierwszy z nich to użycie seryjnego przewodu do ładowania i podłączenie go do gniazda instalacji 230 V. Przy mocy ładowania 2,3 kW prądu zmiennego naładowanie całkowicie "pustego" akumulatora trwa 4 godziny i 15 minut. Druga, opcjonalna metoda to tzw. Wallbox, ładujący prądem 3,6 kW do poziomu 100 proc. w 2,5 godziny. Prądu 3,6 kW korzystają też publiczne stacje ładowania.
Źródło: Volkswagen
ll/tb/ll, moto.wp.pl