Niemiecki model znów na wybiegu
Podstawowa, trzydrzwiowa wersja Volkswagena Golfa VII w wyposażeniu Trendline, z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM, kosztuje 59 990 zł. W zależności od wersji silnikowej i wyposażenia, cena 3-drzwiowej wersji rośnie o 10 tys. zł. Można więc znaleźć konfiguracje za nieco ponad 60, 70 i 80 tys. zł. Cennik wersji trzydrzwiowej kończy się na topowej wersji Highline, z najmocniejszym dieslem pod maską i skrzynią DSG, za 99 390 zł. Na tym jednak nie koniec, bo nawet topową wersję Golfa VII można jeszcze doposażyć w "dobiazgi" za co najmniej ok. 30 000 zł. Na liście dodatkowego wyposażenia jest m. in. panoramiczny, szklany dach, adaptacyjne zawieszenie, system bezpieczeństwa âPreCrashâ, biksenonowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej, 400-watowy system audio z nawigacją oraz skórzana tapicera i sportowe fotele.
Ceny wersji pięciodrzwiowej zaczynają się od 61 170 zł za model Trendline z silnikiem 1.2 o mocy 85 KM. Również i w tym przypadku, im wyższa wersja wyposażenia i lepsza wersja silnikowa, cena rośnie średnio o nieco ponad 10 tys. zł za każdy kolejny stopień wyposażenia. Kończy się na 100 570 zł za odmianę Highline z najmocniejszym dieslem i skrzynią DSG. Pierwsze samochody pojawią się w salonach w drugiej połowie października. Rynkowemu debiutowi tego modelu towarzyszy największa w historii, podzielona na trzy etapy, kampania reklamowa. Nikogo nie powinno to dziwić, bo Golf jest dla Volkswagena najważniejszym modelem i filarem sprzedaży, stanowiąc 1/3 sprzedawanych w Europie aut tej marki.