Niemiecki model znów na wybiegu
Jak działa hamulec wielokolizyjny Golfa? To rozwiązanie po raz pierwszy zastosowano w klasie samochodów kompaktowych. Jedna czwarta wypadków drogowych to wypadki wielokolizyjne, czyli takie, w których, zaraz po pierwszej kolizji, dochodzi do drugiego uderzenia. Hamulec wielokolizyjny automatycznie przyhamowuje pojazd, który uległ zderzeniu, aby tak, jak to tylko możliwe, zmniejszyć występującą jeszcze energię kinetyczną. Hamulec wielokolizyjny jest uruchamiany, gdy zadziałają czujniki poduszek powietrznych. Przyhamowanie samochodu jest ograniczone do maksymalnie 0,6 G. Ta wartość zapewnia zachowanie kontroli nad samochodem przez kierowcę, który w każdej chwili może dezaktywować hamulec wielokolizyjny. Na przykład, wciskając pedał przyspieszenia. System zostaje wyłączony także w przypadku, gdy kierowca sam zahamuje z większą siłą. System przyhamowuje samochód do prędkości 10 km/h. Taka prędkość jest wystarczająca, by zaraz po zdarzeniu dotoczyć się do bezpiecznego miejsca postoju.