Wielki powrót
Miękki dach Golfa składa się ze stelażu, podsufitki, maty obejmującej całą jego powierzchnię i powłoki zewnętrznej. Inżynierowie tak zaprojektowali podłużne szwy, łączące boczne części materiału, by służyły również jako rynienki do odprowadzania wody.
Pod maską może się znaleźć jeden z sześciu silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy od 105 do 210 KM. Dwusprzęgłowe przekładnie DSG są dostępne dla czterech jednostek. Silnik benzynowy TSI i dwa diesle TDI będą oferowane z pakietem BlueMotion Technology, zawierającym system Start-Stop i system odzyskiwania energii podczas hamowania. Jeżdżąc wersją z najsłabszym silnikiem 1.6 TDI o mocy 105 KM z BlueMotion Technology przekonałem się, że jazda kabrioletem może być naprawdę tania. Na trasie wystarczyło mu do 5,2 l/100 km. Podczas intensywniejszej eksploatacji spalanie wzrosło zaledwie o litr. Uzyskanie obiecywanego przez producenta wyniku na poziomie 4,4 l/100 km wydaje się być całkiem realne.
Za podstawową wersję Golfa bez dachu z benzynowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM trzeba zapłacić 85 090 zł. Najtańszy diesel dostępny jest za 94 290 zł. Cennik zamyka benzynowa wersja 1.6 TSI o mocy 160 KM.