Velocifero Jump ma cienką ramę i silnik w piaście. Może być hitem
Chińska marka Velocifero pokaże Jumpa na targach motocyklowych EICMA. Wcześniej jednak pochwaliła się tym modelem w sieci. Wyjątkowo prosta konstrukcja powinna przypaść klientom do gustu.
Velocifero Jump to mały, lekki i prosty motocykl elektryczny, którzy rzuca się w oczy za sprawą odsłoniętej ramy. Pod nią nie znajdziemy jednak silnika, lecz wyłącznie akumulator. Silnik natomiast jest zamontowany w tylnej piaście, co ma swoje zalety, ale i wady.
Do zalet można z pewnością zaliczyć prostą konstrukcję i natychmiastową reakcję "na gaz". Wadą natomiast jest spora masa nieresorowana na tylnym kole, co może negatywnie wpływać na komfort jazdy i prowadzenie.
Sama maszyna nie jest jednak ciężka. Wręcz przeciwnie, gdyż waży tylko 90 kg, co z pewnością owocuje zwinnością i łatwością prowadzenia na co dzień. Sprawia też, że nie potrzeba wiele mocy do dynamicznej jazdy - silnik w piaście generuje około 7 KM.
Szczegółowe osiągi poznamy po premierze EICMA. Na razie wiemy jednak, że zasięg wyniesie ponad 80 km na jednym ładowaniu. Co ważne, konstrukcja ma być też stosunkowo tania, choć na cennik trzeba poczekać do listopada.