Diesel 2.2 dCi – jak popsuć dobre
Renault niewątpliwie ma umiejętność komplikowania udanych silników. Przykładem jest zastosowanie technologii wtrysku Common Rail w dwóch sprawdzonych jednostkach – 1.9 dTi i 2.2 dT. Po tej modernizacji, a także zmianie nazwy na dCi, pojawiły się problemy z panewkami, szczególnie w silniku 1.9. Obecni użytkownicy tego modelu jednak wiedzą, że odpowiednia obsługa olejowa może rozwiązać ten problem. Gorzej sytuacja wygląda dla właścicieli samochodów z jednostką 2.2, która dodatkowo cierpi na pękające głowice lub uszczelki pod głowicą, pęknięcia kolektora, awarie systemu wtryskowego oraz częste wycieki. Z dwojga złego, 1.9 dCi jest zdecydowanie lepszą opcją, co potwierdza fakt, że ten silnik znalazł zastosowanie w modelach innych marek, podczas gdy 2.2 pozostał w ofercie Nissana i Renault. Zwróćcie więc uwagę na modele, dla których ten silnik wydaje się być idealny, takie jak duże Espace, Vel Satis, Avantime, Laguna II oraz dostawcze Renault Master i pokrewny Opel Movano.