Wiele zależy od marki
Jak łatwo przewidzieć, duże znaczenie ma już sama nazwa producenta. Mechanizm opiera się tu na dobrej lub złej opinii o marce wśród zmotoryzowanych.
Dla kupujących nowe samochody ma to znaczenie, ponieważ wybierając markę cieszącą się estymą, mogą mieć graniczące z pewnością przekonanie, że po kilku latach auto będzie warte więcej niż inne modele podobnej wielkości. Dla tych, którzy kupują na rynku wtórnym, ciekawą okazją mogą być szczególnie udane producentów cieszących się mniejszym uznaniem.
Marki o najmniejszej utracie wartości po 5 latach
Toyota: 42,3 proc. utraty wartości
RAM: 45,2 proc.
Jeep: 46,3 proc.
Honda: 46,6 proc.
Porsche: 47,2 proc.
Subaru: 47,5 proc.
Chevrolet: 48,4 proc.
GMC: 48,8 proc.
Dodge: 51,4 proc.
Mitsubishi: 51,8 proc.
Marki o największej utracie wartości po 5 latach
Maserati: 66,4 proc.
BMW: 65 proc.
Cadillac: 64,9 proc.
Lincoln: 64,1 proc.
Volvo: 62,7 proc.
Jaguar: 62,2 proc.
Audi: 62,1 proc.
Mercedes: 62,1 proc.
Infiniti: 62,0 proc.
Buick: 60,1 proc.