Porsche 911 Turbo 996 (1998-2006)
Obiekt westchnień wielu fanów motoryzacji nie mógł zostać pominięty w tym rankingu. Pod lupę wzięliśmy typ 996, czyli generację produkowaną od 1998 roku. Prawdopodobnie budziła najwięcej kontrowersji ze wszystkich oferowanych do tej pory odmian kultowej 911-ki ze względu na silnik chłodzony cieczą i charakterystyczny kształt reflektorów, który nie każdemu przypadł do gustu. Polecamy odmianę Turbo (oferowaną od 2000 roku) z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,6 l i mocy 420 KM. Jej osiągi to przyspieszenie od 0-100 km/h w niewiele ponad 4 s i prędkość maksymalna wynosząca 305 km/h. Z zewnątrz auto wyróżnia się charakterystycznym pakietem stylistycznym i felgami, zarezerwowanymi dla tej konkretnej wersji. Ceny w Niemczech zaczynają się od ok. 27 tys. euro.
Plusy: wysoka trwałość jednostki napędowej i skrzyni biegów, precyzja prowadzenia, napęd na 4 koła, wysoka podaż egzemplarzy używanych
Minusy: wygląd przedniej partii nadwozia, wycieki oleju, trudność w znalezieniu zadbanego egzemplarza