BMW M5 (2005-2010)
Topowa odmiana serii E60 ujrzała światło dzienne w 2005 roku. Pod maską tego samochodu pracował wysokoobrotowy, 10-cylindrowy silnik V10 o pojemności 5 l i mocy aż 507 KM. Auto oferowano zarówno z nadwoziem typu sedan jak i kombi. M5 rozpędza się do setki w 4,7 s. Wrażenia z jazdy? Fenomenalne, tym bardziej, że samochodem można bez problemu jechać nawet 330 km/h (pod warunkiem, że będzie to egzemplarz bez elektronicznej blokady). Napęd przenoszony był na tył za pośrednictwem 6-biegowej, ręcznej przekładni (w USA) lub 7-stopniowej SMG III. Z zewnątrz M5 rozpoznamy po charakterystycznym pakiecie stylistycznym, 4 końcówkach wydechu, większych felgach i nacięciach w przednich błotnikach. Warto wspomnieć o tym, że wiele E60, które spotykamy na naszych drogach posiada podobne, opcjonalne pakiety stylistyczne, przez co laikowi trudno będzie odróżnić je od prawdziwego M5. Ceny zaczynają się od kilkudziesięciu tysięcy złotych, ale zadbany egzemplarz będzie kosztował nawet 100 tys. zł.
Plusy: rasowe brzmienie wysokoobrotowej jednostki napędowej, świetne osiągi, bardzo bogate wyposażenie większości egzemplarzy, genialne prowadzenie
*Minusy: *problemy z usterkami systemu zmiennych faz rozrządu (VANOS), usterki skrzyni SMG III, wysokie spalanie (nawet ponad 20l/100 km w cyklu miejskim), kosztowne naprawy zawieszenia, przedwcześnie zużywające się sprzęgło