Elementy blacharskie
Błotniki, drzwi, maski czy tylne klapy to drogie elementy. Szczególnie, jeśli wziąć pod uwagę ceny ustalone przez większość autoryzowanych serwisów. Co zrobić więc w przypadku stłuczki? Wyjścia dla oszczędnych są dwa. Pierwsze to zakup nowych, tanich zamienników. Niestety z ich jakością bywa różnie, a problemy z późniejszym spasowaniem są na porządku dziennych. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich zamienników, ale ryzyko jest spore.
Druga opcja to zakup oryginalnego, używanego elementu. Wraz z lawiną aut sprowadzanych na części (np. z Wielkiej Brytanii), znalezienie odpowiedniego elementu nie powinno być dużym problemem. Oczywiście, jeśli mówimy o popularnych autach. Przed zakupem radzimy jednak dokładnie obejrzeć wspomniany element i sprawdzić, czy rzeczywiście jest oryginalny, czy nie był już kiedyś naprawiany i - co najważniejsze - czy nie jest skorodowany. Oszczędności w tym przypadku mogą być znaczne - nawet do kilkuset złotych na jednej części. Odradzamy zakup np. błotnika "pod kolor" - jest mała szansa, że będzie miał on identyczny odcień jak reszta nadwozia naprawianego auta. Lepiej będzie zlecić lakierowanie, a przy zakupie skupić się na jakości.