Trwa ładowanie...
05-07-2010 11:28

Trudna droga na salony

Trudna droga na salonyŹródło: zdjęcie producenta
d28szw9
d28szw9

Próba wytrzymałościowa w wysokiej temperaturze. Testy obciążeniowe. A teraz kolej na pustynny pył. Prowadzone testy odporności Chevroleta Volta na pył sprawiły, że pochodzące z futbolu amerykańskiego określenie "trzy jardy i chmura kurzu" nabrało całkiem nowego znaczenia.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Chevrolet Volt przechodzi całą serię testów na terenach GM Proving Grounds i w innych częściach pustyni Yuma w stanie Arizona. To ostatnia część z serii testów w Stanach Zjednoczonych. Przeprowadzany za zgodą wojska na terenach próbnych Muggins Mesa na pustyni Yuma, test ten nadaje nowe znaczenie słynnemu powiedzeniu zawodników futbolu amerykańskiego ze stanu Ohio "trzy jardy i chmura kurzu", odnoszącemu się do konserwatywnego stylu ataku, jaki promował nieżyjący już trener Woody Hayes.

W przypadku Volta polega to na tym, że auto podąża za pickupem Chevroletem Silverado, którego można porównać do atakującego liniowego, w sumie na dystansie na około 12,2 mili. Silverado celowo rozwiewa ogromne chmury kurzu, tak aby inżynierowie mogli sprawdzić skutki przenikania pyłu do uszczelnień drzwi, filtrów i innych systemów Volta.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Główny inżynier odpowiedzialny za testy wytrzymałościowe Steve Pratt powiedział, że Volt to jeden z najlepszych samochodów, jakie badał w ciągu ostatnich 15 lat - _ ma bardzo małe przenikanie pyłu, zwłaszcza jak na samochód przedprodukcyjny _.

d28szw9

Wykonano także drogowy profil rozkładu temperatur (Road Schedule Temperature Profile - RSTP) w Volcie, aby zmierzyć ciśnienia i temperatury wewnątrz baku. Inżynierowie nazywają tę próbę "testem na gorące paliwo". Jest on ważny, ponieważ dostarcza pomiarów rzeczywistych temperatur i ciśnień paliwa i pary wewnątrz baku podczas 72-minutowego cyklu przy 40-procentowych osiągach.

Te pomiary rzeczywiste są następnie stosowane w testach laboratoryjnych uszczelnionej obudowy do określania odparowania (SHED - Sealed Housing for Evaporative Determination), badających parowanie w samochodzie, jak mówi inż. Cheryl Clark.

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj