TRIXX - koncepcja miejska Opla
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7555/trixx-opel-01.jpg',600,340) ) |
| --- | Opel zapowiada swój studyjny model Trixx, jako „nowatorską koncepcję małego samochodu”. Czy Trixx - model, który zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie - jest rzeczywiście nowatorski, czy naśladuje jedynie produkowanego już od 6 lat Smarta?
„TRIXX odzwierciedla naszą wizję innowacyjnego, ultra-kompaktowego samochodu w klasie trzymetrowej(...)” - mówi Martin Smith, Dyrektor ds. Projektów w Oplu. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7555/trixx-opel-02.jpg',600,375) ) |
| --- | Wizja ta jest zainspirowana nieco Smartem, ale przyznać trzeba, że nawet jeśli Opel zasugerował się kształtem i proporcjami bryły nadwozia, to znacznie rozwinął pomysł zagospodarowania wnętrza małego samochodu miejskiego (jego wymiary zewnętrzne, to: długość 3,04; szerokość 1,66 i wysokość 1,57 metra). Auto może przewozić troje dorosłych i dziecko. Taka nietypowa specyfika wynika z nietypowego zagospodarowania małej przestrzeni wewnątrz auta. Trixx ma troje drzwi - podwójne po stronie pasażera i pojedyncze po stronie kierowcy. Pomysłów na ciekawe zagospodarowanie miejsca jest więcej: tylna kanapa, która zabiera po złożeniu wyjątkowo mało miejsca, bo jest nadmuchiwana; otwierany dach, który otworzony wraz z tylną szybą upodabnia Trixxa do pick-upa i pozwala przewozić wyjątkowo wysokie przedmioty; tylny bagażnik wysuwany na zewnątrz jak szuflada, by pomieścić ładunki cięższe lub nie nadające się do transportu w kabinie..
Napęd Trixxa jest zapożyczony z produkowanych obecnie Opli Corsy i Agili. Zamontowano mianowicie turbodiesel 1.3 CDTI o mocy 51 kW (70 KM). Czy ma to oznaczać, że wizje przyszłości Opla nie wykraczają poza realizowaną obecnie rzeczywistością? Ależ nie. ...to ci spryciarze z marketingu General Motors postanowili w aucie emanującym wizjonerstwem umieścić produkowany już silnik, by uzmysłowić nam jego nowoczesność. Chytry pomysł... a przyznać trzeba, że diesle CDTI Opla, to rzeczywiście ostatnia generacja techniki common –rail.