Peugeot 308
Kompaktowe Peugeoty nigdy nie stanowiły groźnej konkurencji dla sprzedaży VW Golfa i Forda Focusa. Klienci w większości postrzegali je jako alternatywę wyraźnie gorszą, a tylko nieznacznie tańszą. Sytuacji nie poprawiły spektakularne problemy pierwszych egzemplarzy modelu 307, w którym mogło dojść do samozapłonu. Jego następca - 308 - pokazany został światu w 2007 roku. Względem poprzednika zmieniono bardzo wiele podzespołów, likwidując większość bolączek starszego modelu. Agresywnie narysowana karoseria skrywa obszerną kabinę, wykonaną z materiałów wysokiej jakości. W przeciwieństwie do Golfa, nie znajdziemy tutaj twardych i tandetnych plastików. Poziomem wyposażenia 308 także przewyższa niemieckich rywali. Paleta benzynowych jednostek napędowych powstała we współpracy z BMW, te same konstrukcje spotkamy pod maską Mini. Najsłabszy benzyniak 1,4 wytwarza 95 KM, kolejny w tabeli wolnossący 1,6 120 KM. Na szczycie katalogu znajdziemy turbodoładowany silnik 1,6 THP szczycący się mocą 140-200 KM. Wybór diesli
jest równie bogaty - możemy wybierać pomiędzy jednostką 1,6 i 2,0 HDI (generują odpowiednio 92-112 i 136-163 KM).