Fiat Croma II
Szukając auta pokroju VW Passata z dużą dozą niemieckiej technologii, z powodzeniem możemy skierować swoje poszukiwania w kierunku Włoch. Przeszło dekadę temu Fiat i General Motors ściśle współpracowały, wymieniając się różnymi rozwiązaniami technicznymi. Włosi dostarczali Oplowi i Saabowi między innymi silniki diesla 1,3 i 1,9 JTD (CDTI). GM w zamian udostępniał Fiatowi i Alfie Romeo jednostki benzynowe, a także płyty podłogowe. Z wykorzystaniem jednej z nich powstał między innymi Fiat Croma drugiej generacji. Włodarze Fiata, ku zdziwieniu branży motoryzacyjnej, zdecydował się tylko na jedną wersję nadwoziową - kombi. Nowa Croma produkowana od 2005, oparta została na płycie podłogowej Opla Vectry (Saaba 9-3), przejmując od niemieckiego dawcy również układ jezdny, a także część silników benzynowych. Wnętrze może nie zachwyca jakością wykonania, nadrabia za to przestrzenią i bogatym wyposażeniem seryjnym. Dostępne benzynowe silniki to 1,8 o mocy 140 KM i 2,2 generujący 147 KM, diesle 1,9 i 2,4 JTD wytwarzają
120-150 i 200 KM.