Europejski "Japończyk"
Odświeżona wersja modelu Verso powstała w dwóch ośrodkach na Starym Kontynencie. Do tej pory sprzedanych zostało około 700 tys. tych aut; konkurencja jednak nie śpi. Japończycy stwierdzili, że już najwyższy czas na lifting. Odświeżona Toyota została zmieniona w 470 szczegółach. Mniej więcej 40 proc. spośród tych nowości dotyczy kwestii mechanicznych i została opracowana w Belgii, reszta to zmiany stylistyczne.
Wystarczy jeden rzut oka na bryłę japońskiego minivana, by skojarzyć go z nowym Aurisem. Uwydatnione logo, wąskie i długie reflektory, które należy uznać za ładniejsze niż w poprzedniku oraz trapezowy kształt osłony chłodnicy są jakby przejęte z niedawno zaprezentowanej, nowej wersji japońskiego kompaktu. Tak naprawdę jednak w przypadku wyglądu odświeżonego Verso nikt nie spodziewał się rewolucji. Zresztą od lat wartość aut japońskiej marki tkwi nie w awangardowej stylistyce czy pięknym i wykonanym z pietyzmem wnętrzu, ale w mechanicznym dopracowaniu i bezawaryjności.
Podczas prezentacji do dyspozycji mieliśmy samochody z silnikami Diesla i manualnymi skrzyniami biegów oraz auta z benzynową jednostką 1.8 l i przekładnią bezstopniową. Należy spodziewać się, że ten drugi, ale sparowany z tradycyjną skrzynią biegów, będzie najbardziej popularny ze względu na dobrą relację ceny do mocy i spalania.