Toyota Prius Plug-in Hybrid po 1000 km - test
Nasza testowa Toyota Prius Plug-in Hybrid pokonała przez 10 dni 1000 km, spalając przy tym 1,7 l benzyny na 100 km. Podsumowuję ten okres przedstawiając jak wygląda realne zużycie energii i ile kosztuje przejechanie 100 km hybrydą plug-in.
Marcin Wawa W redakcji El Prat Bes… Rozwiń
Transkrypcja:
Marcin Wawa
W redakcji
El Prat
Bestcena
Stań się Toyotę
Prius Prime
Hybrid
Czyli samochodów Hybrid
Waluty plugin
Torem
Pozwalającym
Na przejechanie
Przegonić
Dystansu
Na energii
Elektryczna jej test
Polegać
Na tym że już
Na co dzień
Sprawdzam
No właśnie
Sprawdzam na jak długo wystarczy
Czy bak paliwa ewentualnie jakie
Życie paliwa
Jeżeli nie
Wykorzystam całego
Pakuten
Trwać 20 dni
I właśnie jest
Jestem na półmetku
Co ciekawe nie tylko na półmetku jeśli chodzi o czas bo jest to
To dziesiąty dzień test
Ale również na półmetku
Mnie zakładanego o przebiegu jakieś
I zrobię
Właśnie
Przejechałem 1
Kilometrów
A przypuszczam że
W czasie
20 dni
Pokonam około 2000
Kilometrów
No i
Ze względu na fakt że nie daliście właściwie żadnych konkretnych
Pytań pod artykułem a
To wideo miało być
Takim
Powiedział taki
Odpowiedziami na temat
Pytania
Co.na
Po prostu podsumuję
To coś
Wydarzyło to
Co mogę już stwierdzić
Paliwa i zużycie
Energii
Oraz to jak
Ekonomicznym
Modem jest Toyota
Plugin
Na chwilę obecną średnie zużycie
Paliwa
1 i 70 litra na
Przy czym
73%
Pokonanego dystansu
Zrobiłem na energii elektrycznej
3 nawet czasami 4 razy dziennie podłączając samochód do ładowania Jak wygląda
Przeciętny dzień
Tego auta rama jest odłączony od ładowarki naładuje się całą noc chociaż nie potrzebuje aż tyle czasu
Bo wystarczy około 3 godzin natomiast wiadomo jak się idzie spać włączam ładowanie i nie będę wstawał
No to żeby go odłączyć rano
Podłączam go do ładowarki i jadę z dzieciakami do przedszkola
A to że ja średnio to jest dystans w dwie strony
Od 22 do 25 nawet czasami 30 km ponieważ mam trzy różne trasy i zależy od
Tego jak wcześnie wyjadę i czy mam czas czy nie pokonuje większe lub mniejsze dystans No ale jest to zawsze
22 km bo później wracam podłączam za Moto ładowania
I około 15:00 Jadę drugi raz i pokonuje mniej więcej ten sam dystans częściej tutaj już
Ten dłuższy ponieważ wtedy jakby no nie spieszy mi się z tym czy odbiorę dziecko 10
Wcześniej czy później jeszcze do tego że muszę je Wcześniej raczej
Przywieź do szkoły No i to jest mniej więcej 40 do 50 kilometrów nawet czasami 60 km
Jeśli chodzi tylko o jeżdżenie do przedszkola czasami też jeżdżę do miasta ponieważ samochód jest testowany że
Która mieszka poza miastem więc teoretycznie średnio powinno mi wyjść około
80 to 90 km zasięgu dziennie Natomiast w praktyce Wychodzi na to że to
Około stówki No a to ze względu na to że też czasami jadę do Warszawy czyli do drugiego bardziej oddalonego ode mnie miasta
40 i 45 km a nawet byłem tym samochodem i za Warszawą więc pokonałem dziennie
Większa dystans A tak wygląda cykl życia tego samochodu więc pierwszym razem z rana
Naładuje po przyjeździe z przedszkola później drugi raz znów po przyjeździe z przedszkola i
Często trzeci raz po zrobieniu jeszcze jakieś kolejnej trasa
A czasami jeszcze i czwarty raz doładuję więc tak jak mówię średnio 3 nawet 4 razy dziennie jest ładowany jakbym
Dałem moje dotychczasowe jeszcze wspomnę o tym że średnia prędkość na całym dystansie tego testu
1000 km do 45 km na godzinę co uważam za taką powrotu przeciętną prędkość żeliwa
Uważacie że za dużo to mało to sami sobie Sprawdźcie Jaka jest wasza przeciętna prędkość na dłuższym dystansie jeżeli jeździcie po prostu autem
Jak ja to lubię do określenia dookoła własnego podwórka czy czy czy domu czy trzeba
Łącznie samochód jeździł 20
Nie godziny i pa
5 minut i teraz Chciałbym wam powiedzieć Ja nie mam dały na kolejne dni jeśli chodzi o zużycie paliwa bo
Może być interesująca pierwszego dnia 01 na setkę drugiego dnia 0 litra
Na setkę
Jeszcze 2 dni to 93 i 70
Kilometr dopiero trzeciego dnia
Pojawiło się pierwsza jako takie spalanie potem
Pierwszego dnia 01
Zostało Szybko jakby
Przez komputer
Określony jako 0 No bo to zbyt mała
Wartość żeby to w ogóle uwzględniać i dopiero trzeciego dnia zrobiłem dystans 200 km
Aczkolwiek trzeciego dnia samego w sobie pokonałem 100
34 kilometr ale chodzi mi o to że trzeciego dnia Przebiłem ten dystans 200 km i pojawiło się pierwsze zużycie paliwa
Właśnie trzeciego dnia samochód spalił 2 i 4 litra na setkę czwartego dnia bo mam to wszystko na komputerze
Patagonia Grand 140km bo byłem na Warszawie na pokazie tych opon Bridgestone
Czytać inea.pl ona jest o 40 km zużycie 3 i 6 później 93 km
Następnego dnia 286 dnia 52 km bez zużycia paliwa
A siódmego dnia 105km 2 l na setkę 8 dnia po 80
5 i 60 IGM 0 0 litra na setkę 9 dnia
143km
2 i 60 l na setkę No i dziś 10 dzień i jeszcze nie zdążyłem paliwa bo teraz
Jadę na prądzie A auto ładowałem 3
Podsumowując samochód spalając 1.70 litra na setkę wydaje się bardzo tanie w eksploatacji ale
Przecież trzeba wziąć pod uwagę również zużycie energii że mam ścian licznik który wpinam pomiędzy ładowarkę a sieć
90 kilowatogodzin
Energii Zużyłem podczas tych wszystkich ładowań czyli wiem ile Zużyłem 90 km godz
Przez dystans 1000 km
Jutro też niewielka
Kwota jeśli chodzi o przełożenie na pieniądze ponieważ cena średnia cena energii w miejscu w którym mieszkam
57 grosze za kilowatogodzinę przyjętą średnią taką ma stałą stawkę No bo można sobie
I się też po stawce nocnej i weekendowej dzienne itd itd A trochę troszkę i trochę tańsze ale nie chciałem komplikować Taste
Generalnie zużycie
Całe energii czyli zarówno elektrycznej jak i tej spalinowej że znając benzyny
Przekłada się bo trzeba to jakoś policzyć na zużycie benzyny w cenie 5 i 10 zł
5 zł 10 GR 2 i 70 litra setkę
Tak sobie policzyłem dodając średnie zużycie energii
16 kilometrów
Średnie zużycie benzyny na które tak jak mówiłem to jest 1.5 litra na 100 km
A więc odpowiedź na pytanie czy Toyota
Pluginy Prius plugin nie samochodem oszczędnym
Oczywiście jest twierdząca 2 i 70 litra
Kilometrów to jest
Wyniki Lotto
Uzus
Scania
Na żadnym innym
Ten samochodu bo nawet
Bardzo ładnie
Nie wiem jak ty ekonomiczny diesel
Nie jest w stanie
Zużycie
Cena paliwa czy to będzie jakaś
Super benzyna no nie znam takie
Samochodu który by średnio spala
2 i 70 l
Litra na 3 kilometrów a jeszcze do tego Dodajmy że
Toyota Prius
Plugin to jest
Auto kompaktowe
Bo taki dosyć spory rozmiarach zwłaszcza wnętrza no autem jeździ się
W zasadzie jak
Klasą średnią mówię to OK
Wyciszanie ogólnie
Wygodzie
Podróżowania
Aczkolwiek jest to kompakt
Płytki bagażnik
No ale tak jak widać
Niezwykle ekonomicznie ja to mam
Z tego co widzę jesz
Cz
Ponad pół baku
A dokładnie to
Raz dwa
Na 8 kresek mam
Pinger
Jacek
Tak mi więcej
Już wam mówię jak
Zasięg
Wskazywany
467
Kilometrów ale ten
Zasięg WiFi
Sytuacji gdybym
Teraz zaczął
Jechać na benzynie i już
W ogóle tak
Tego samochodu
Nie ładował
Wspomnę jeszcze o zużyciu paliwa takim
Bo przeprowadziłem też
Typowo d
Inne badanie ZUS
Benzyny już nie energii bo chciałem wyłączyć Special energii
Efekt plotowa że tak powiem energię elektryczną z akumulatora do końca i pojechałem
Atrakcyjną trasę
90 km h stała prędkość tempomat i zużycie
Benzyny 3 i 80 l na 100 km czyli bardzo małe tutaj trudno byłoby uzyskać
Autem tej wielkości No chyba że
Bardzo ekonomicznie dieslem ten wynik
Natomiast jeszcze lepiej Moim zdaniem wyszło na autostradzie bo
Tutaj
5 i 8
Przystań prędko
140
Kilometrów na godzinę to jest wynik
Naprawdę godne pochwały i tutaj nawet
Nawet oszczędny diesel mogą mieć problem z uzyskaniem takiego wyniku Oczywiście mówimy mówię to
O stałej prędkości
140 km na godzinę
Jak wygląda mniej więcej tak a powiedzmy codzienna jazda i średnie zużycie paliwa jeżeli już
Już nie ma
Prądu
W cyklu mieszanym bo
Trudno tu mówić o jeździe Miejskiej bo akurat ten samochód w jeździe miejskiej nie ma jakiegoś problemu z większym spalaniem niż
Jedzie w trasie
Średnio to jest
Około
Czterech
Litra na styk
Kilometrów gdy nie mamy już w ogóle
Prądu
Baterii materiał na ile starcza
Ciekawe bo
Samochód
Tak jak zresztą pewnie domyślacie się
Zużywa tego prądu
Właściwie inaczej
Ta bateria szybciej się wyć
Niskiej temperaturze wolniej
Wysoki i tak na przykład
Jadę teraz
O tej porze z dzieciakami rano kiedy
Góra 8 100
Z Celsjusza na dworzu
No to wtedy zużyje
Nadużycia jest
Stosunkowo wysokie a właściwie
Akumulator wystarcza na
30
30
5
Kilometrów
Stosunkowo mało
A wtedy już jadę po
Po południu będę
Na auto na świecie
Słońce
Grzany dziś
Sam sobie
Ogólnie jest ciepło
Grudka na dworzu
Jest około 20 zł
Stopni Celsjusza no to wtedy nie ma żadnego problemu żeby osiągnąć zasięg
Po 40
Kilometrów na
Pełne ładowanie baterii a można też nawet
Dojdź spokojnie do
Nie udało mi się jeszcze
Ma 50
Nie kojarzę
W ogóle zbliżyć się do Tak powiedzmy
49
Czy 50 km
Ale ten et40
5 to jest do uzyskania
Myślę bez problemu
40 na 4
Normalny zasięg
Gdy jest ciepło natomiast
Tak mówię gdy jest zimno
30 km
Nie ma sensu
To chyba nawet licz
No i cóż tam zasadzie tyle jeśli chodzi o takie
Podsumowanie półmetka to jest to wiecie już ile samochód
Odpalić
Wiecie już mniej więcej jak wygląda
Koszt
Plakaty oczy
Jeżeli chodzi
Tylko i wyłącznie
Napęd
No to mówimy no nie
Tylko o paliwie ale również
Prądzie
Widać Prius
Plugin jest
Ekonomiczna
I to w zasadzie to
O
Podsumowanie
Cześć