Trwa ładowanie...
dd92mc2
Toyota Prius Plug-in Hybrid po 1000 km - test

Toyota Prius Plug-in Hybrid po 1000 km - test

Nasza testowa Toyota Prius Plug-in Hybrid pokonała przez 10 dni 1000 km, spalając przy tym 1,7 l benzyny na 100 km. Podsumowuję ten okres przedstawiając jak wygląda realne zużycie energii i ile kosztuje przejechanie 100 km hybrydą plug-in.

Marcin Wawa W redakcji El Prat BesRozwiń

Transkrypcja:

Marcin Wawa W redakcji El Prat Bestcena Stań się Toyotę Prius Prime Hybrid Czyli samochodów Hybrid Waluty plugin Torem Pozwalającym Na przejechanie Przegonić Dystansu Na energii Elektryczna jej test Polegać Na tym że już Na co dzień Sprawdzam No właśnie Sprawdzam na jak długo wystarczy Czy bak paliwa ewentualnie jakie Życie paliwa Jeżeli nie Wykorzystam całego Pakuten Trwać 20 dni I właśnie jest Jestem na półmetku Co ciekawe nie tylko na półmetku jeśli chodzi o czas bo jest to To dziesiąty dzień test Ale również na półmetku Mnie zakładanego o przebiegu jakieś I zrobię Właśnie Przejechałem 1 Kilometrów A przypuszczam że W czasie 20 dni Pokonam około 2000 Kilometrów No i Ze względu na fakt że nie daliście właściwie żadnych konkretnych Pytań pod artykułem a To wideo miało być Takim Powiedział taki Odpowiedziami na temat Pytania Co.na Po prostu podsumuję To coś Wydarzyło to Co mogę już stwierdzić Paliwa i zużycie Energii Oraz to jak Ekonomicznym Modem jest Toyota Plugin Na chwilę obecną średnie zużycie Paliwa 1 i 70 litra na Przy czym 73% Pokonanego dystansu Zrobiłem na energii elektrycznej 3 nawet czasami 4 razy dziennie podłączając samochód do ładowania Jak wygląda Przeciętny dzień Tego auta rama jest odłączony od ładowarki naładuje się całą noc chociaż nie potrzebuje aż tyle czasu Bo wystarczy około 3 godzin natomiast wiadomo jak się idzie spać włączam ładowanie i nie będę wstawał No to żeby go odłączyć rano Podłączam go do ładowarki i jadę z dzieciakami do przedszkola A to że ja średnio to jest dystans w dwie strony Od 22 do 25 nawet czasami 30 km ponieważ mam trzy różne trasy i zależy od Tego jak wcześnie wyjadę i czy mam czas czy nie pokonuje większe lub mniejsze dystans No ale jest to zawsze 22 km bo później wracam podłączam za Moto ładowania I około 15:00 Jadę drugi raz i pokonuje mniej więcej ten sam dystans częściej tutaj już Ten dłuższy ponieważ wtedy jakby no nie spieszy mi się z tym czy odbiorę dziecko 10 Wcześniej czy później jeszcze do tego że muszę je Wcześniej raczej Przywieź do szkoły No i to jest mniej więcej 40 do 50 kilometrów nawet czasami 60 km Jeśli chodzi tylko o jeżdżenie do przedszkola czasami też jeżdżę do miasta ponieważ samochód jest testowany że Która mieszka poza miastem więc teoretycznie średnio powinno mi wyjść około 80 to 90 km zasięgu dziennie Natomiast w praktyce Wychodzi na to że to Około stówki No a to ze względu na to że też czasami jadę do Warszawy czyli do drugiego bardziej oddalonego ode mnie miasta 40 i 45 km a nawet byłem tym samochodem i za Warszawą więc pokonałem dziennie Większa dystans A tak wygląda cykl życia tego samochodu więc pierwszym razem z rana Naładuje po przyjeździe z przedszkola później drugi raz znów po przyjeździe z przedszkola i Często trzeci raz po zrobieniu jeszcze jakieś kolejnej trasa A czasami jeszcze i czwarty raz doładuję więc tak jak mówię średnio 3 nawet 4 razy dziennie jest ładowany jakbym Dałem moje dotychczasowe jeszcze wspomnę o tym że średnia prędkość na całym dystansie tego testu 1000 km do 45 km na godzinę co uważam za taką powrotu przeciętną prędkość żeliwa Uważacie że za dużo to mało to sami sobie Sprawdźcie Jaka jest wasza przeciętna prędkość na dłuższym dystansie jeżeli jeździcie po prostu autem Jak ja to lubię do określenia dookoła własnego podwórka czy czy czy domu czy trzeba Łącznie samochód jeździł 20 Nie godziny i pa 5 minut i teraz Chciałbym wam powiedzieć Ja nie mam dały na kolejne dni jeśli chodzi o zużycie paliwa bo Może być interesująca pierwszego dnia 01 na setkę drugiego dnia 0 litra Na setkę Jeszcze 2 dni to 93 i 70 Kilometr dopiero trzeciego dnia Pojawiło się pierwsza jako takie spalanie potem Pierwszego dnia 01 Zostało Szybko jakby Przez komputer Określony jako 0 No bo to zbyt mała Wartość żeby to w ogóle uwzględniać i dopiero trzeciego dnia zrobiłem dystans 200 km Aczkolwiek trzeciego dnia samego w sobie pokonałem 100 34 kilometr ale chodzi mi o to że trzeciego dnia Przebiłem ten dystans 200 km i pojawiło się pierwsze zużycie paliwa Właśnie trzeciego dnia samochód spalił 2 i 4 litra na setkę czwartego dnia bo mam to wszystko na komputerze Patagonia Grand 140km bo byłem na Warszawie na pokazie tych opon Bridgestone Czytać inea.pl ona jest o 40 km zużycie 3 i 6 później 93 km Następnego dnia 286 dnia 52 km bez zużycia paliwa A siódmego dnia 105km 2 l na setkę 8 dnia po 80 5 i 60 IGM 0 0 litra na setkę 9 dnia 143km 2 i 60 l na setkę No i dziś 10 dzień i jeszcze nie zdążyłem paliwa bo teraz Jadę na prądzie A auto ładowałem 3 Podsumowując samochód spalając 1.70 litra na setkę wydaje się bardzo tanie w eksploatacji ale Przecież trzeba wziąć pod uwagę również zużycie energii że mam ścian licznik który wpinam pomiędzy ładowarkę a sieć 90 kilowatogodzin Energii Zużyłem podczas tych wszystkich ładowań czyli wiem ile Zużyłem 90 km godz Przez dystans 1000 km Jutro też niewielka Kwota jeśli chodzi o przełożenie na pieniądze ponieważ cena średnia cena energii w miejscu w którym mieszkam 57 grosze za kilowatogodzinę przyjętą średnią taką ma stałą stawkę No bo można sobie I się też po stawce nocnej i weekendowej dzienne itd itd A trochę troszkę i trochę tańsze ale nie chciałem komplikować Taste Generalnie zużycie Całe energii czyli zarówno elektrycznej jak i tej spalinowej że znając benzyny Przekłada się bo trzeba to jakoś policzyć na zużycie benzyny w cenie 5 i 10 zł 5 zł 10 GR 2 i 70 litra setkę Tak sobie policzyłem dodając średnie zużycie energii 16 kilometrów Średnie zużycie benzyny na które tak jak mówiłem to jest 1.5 litra na 100 km A więc odpowiedź na pytanie czy Toyota Pluginy Prius plugin nie samochodem oszczędnym Oczywiście jest twierdząca 2 i 70 litra Kilometrów to jest Wyniki Lotto Uzus Scania Na żadnym innym Ten samochodu bo nawet Bardzo ładnie Nie wiem jak ty ekonomiczny diesel Nie jest w stanie Zużycie Cena paliwa czy to będzie jakaś Super benzyna no nie znam takie Samochodu który by średnio spala 2 i 70 l Litra na 3 kilometrów a jeszcze do tego Dodajmy że Toyota Prius Plugin to jest Auto kompaktowe Bo taki dosyć spory rozmiarach zwłaszcza wnętrza no autem jeździ się W zasadzie jak Klasą średnią mówię to OK Wyciszanie ogólnie Wygodzie Podróżowania Aczkolwiek jest to kompakt Płytki bagażnik No ale tak jak widać Niezwykle ekonomicznie ja to mam Z tego co widzę jesz Cz Ponad pół baku A dokładnie to Raz dwa Na 8 kresek mam Pinger Jacek Tak mi więcej Już wam mówię jak Zasięg Wskazywany 467 Kilometrów ale ten Zasięg WiFi Sytuacji gdybym Teraz zaczął Jechać na benzynie i już W ogóle tak Tego samochodu Nie ładował Wspomnę jeszcze o zużyciu paliwa takim Bo przeprowadziłem też Typowo d Inne badanie ZUS Benzyny już nie energii bo chciałem wyłączyć Special energii Efekt plotowa że tak powiem energię elektryczną z akumulatora do końca i pojechałem Atrakcyjną trasę 90 km h stała prędkość tempomat i zużycie Benzyny 3 i 80 l na 100 km czyli bardzo małe tutaj trudno byłoby uzyskać Autem tej wielkości No chyba że Bardzo ekonomicznie dieslem ten wynik Natomiast jeszcze lepiej Moim zdaniem wyszło na autostradzie bo Tutaj 5 i 8 Przystań prędko 140 Kilometrów na godzinę to jest wynik Naprawdę godne pochwały i tutaj nawet Nawet oszczędny diesel mogą mieć problem z uzyskaniem takiego wyniku Oczywiście mówimy mówię to O stałej prędkości 140 km na godzinę Jak wygląda mniej więcej tak a powiedzmy codzienna jazda i średnie zużycie paliwa jeżeli już Już nie ma Prądu W cyklu mieszanym bo Trudno tu mówić o jeździe Miejskiej bo akurat ten samochód w jeździe miejskiej nie ma jakiegoś problemu z większym spalaniem niż Jedzie w trasie Średnio to jest Około Czterech Litra na styk Kilometrów gdy nie mamy już w ogóle Prądu Baterii materiał na ile starcza Ciekawe bo Samochód Tak jak zresztą pewnie domyślacie się Zużywa tego prądu Właściwie inaczej Ta bateria szybciej się wyć Niskiej temperaturze wolniej Wysoki i tak na przykład Jadę teraz O tej porze z dzieciakami rano kiedy Góra 8 100 Z Celsjusza na dworzu No to wtedy zużyje Nadużycia jest Stosunkowo wysokie a właściwie Akumulator wystarcza na 30 30 5 Kilometrów Stosunkowo mało A wtedy już jadę po Po południu będę Na auto na świecie Słońce Grzany dziś Sam sobie Ogólnie jest ciepło Grudka na dworzu Jest około 20 zł Stopni Celsjusza no to wtedy nie ma żadnego problemu żeby osiągnąć zasięg Po 40 Kilometrów na Pełne ładowanie baterii a można też nawet Dojdź spokojnie do Nie udało mi się jeszcze Ma 50 Nie kojarzę W ogóle zbliżyć się do Tak powiedzmy 49 Czy 50 km Ale ten et40 5 to jest do uzyskania Myślę bez problemu 40 na 4 Normalny zasięg Gdy jest ciepło natomiast Tak mówię gdy jest zimno 30 km Nie ma sensu To chyba nawet licz No i cóż tam zasadzie tyle jeśli chodzi o takie Podsumowanie półmetka to jest to wiecie już ile samochód Odpalić Wiecie już mniej więcej jak wygląda Koszt Plakaty oczy Jeżeli chodzi Tylko i wyłącznie Napęd No to mówimy no nie Tylko o paliwie ale również Prądzie Widać Prius Plugin jest Ekonomiczna I to w zasadzie to O Podsumowanie Cześć
dd92mc2
dd92mc2
Więcej tematów