Toyota na targach w Genewie
Dziś samochód musi wyrażać osobowość i być wizytówką właściciela. Takie właśnie założenia projektowe przyjęła Toyota tworząc nowe Aygo. Zgrabne miejskie auto może być dowolnie modyfikowane dzięki wymiennym panelom karoseryjnym oraz elementom wnętrza. Jak zapewnia producent, można mieć inny komplet kolorystyczny na każdą okazję, czy porę roku. W trakcie genewskich targów, japoński producent zaprezentował też koncepcyjny model FV2. Nie ma pewności czy to samochód, czy kosmiczna odmiana motocykla. Jedno jest pewne - w miejskim ruchu nie będzie miał sobie równych, a sterowanie pojazdem bez kierownicy, tylko za pomocą ruchów ciała, na pewno poprawi kondycję użytkownika.
Podobnie jak pierwsza generacja, również nowe Aygo waży 890 kg. Za napęd odpowiada 1-litrowy silnik benzynowy o mocy 65 KM. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w 14,2 s i rozpędzenie samochodu do 160 km/h. Przekłada się to na średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km. Minimalnie gorsze wartości uzyskamy w przypadku zastosowania zautomatyzowanej skrzyni biegów. Oprócz modelu standardowego dostępna jest też wersja Eco, która dzięki mniejszemu oporowi powietrza i nieco zmienionej pracy silnika zadowala się średnio poniżej 3,9 l/100 km.
W standardzie nowe Aygo otrzymało nowe halogenowe lampy, które zapewniają lepszą widoczność po zmroku. Bez dopłaty klienci otrzymają też ABS, EBD, VSC, kurtyny powietrzne, czujniki ciśnienia w oponach i asystenta ruszania pod górę. We wnętrzu natomiast montowany jest 7-calowy ekran dotykowy pozwalający zarządzać funkcjami multimedialnymi.