Maszyna ekstremalna
To właśnie za jej kierownicą - z zawrotną prędkością aż 217,97 km/h, Kuba Przygoński ustanowił w 2013 roku światowy rekord Guinnessa prędkości w drifcie (poprzedni rekord to 183,33 km/h w jeździe bokiem). Postanowiliśmy bliżej poznać jego niezwykłą Toyotę GT86 "Drift Projekt" z silnikiem o mocy 1068 KM.
Auto zostało specjalnie zbudowane na potrzeby ekstremalnej jazdy driftingowej. Podczas bicia rekordu, na odcinku 1000 m osiągnąło średnią prędkość 217,97 kilometrów na godzinę, wchodząc w poślizg pod maksymalnym kątem 49 stopni.
* Jak jeździ Toyota GT86 Drift Projekt? - ZOBACZ FILM - POZNAJ JEJ TAJEMNICE * Pod maską Toyoty GT86 Kuby Przygońskiego znajdziemy silnik o pojemności 3.4 l i mocy 1068 KM z modelu Supra, zapewniający maksymalny moment obrotowy w wysokości 980 Nm. W rozwinięciu tak imponujących parametrów pomagają: potężna turbosprężarka Garrett GTX4202R i wtrysk podtlenku azotu DirectPort NX (zapewnia dodatkowe 325 KM). Odchudzony i zbudowany częściowo z karbonu pojazd waży zaledwie 1189 kg, dzięki czemu do setki przyspiesza bez trudu w 3,4 s, a prędkość 200 km/h osiąga po zaledwie 6 sekundach.