Toyota GT86 Drift Projekt: ekstremalna maszyna Kuby Przygońskiego

Toyota GT86 Drift Projekt: ekstremalna maszyna Kuby Przygońskiego

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie

To właśnie za jej kierownicą, z zawrotną prędkością aż 217,97 km/h, Kuba Przygoński ustanowił w 2013 roku światowy rekord Guinnessa prędkości w drifcie (poprzedni wynosił 183,33 km/h). Postanowiliśmy bliżej poznać jego niezwykłą Toyotę GT86 „Drift Projekt” z silnikiem o mocy 1068 KM.

Auto zostało specjalnie zbudowane na potrzeby ekstremalnej jazdy driftowej. Podczas bicia rekordu, na odcinku 1000 m osiągnęło średnią prędkość 217,97 kilometrów na godzinę, wchodząc w poślizg pod maksymalnym kątem 49 stopni.

Trudno o bardziej uniwersalnego kierowcę. 30-letni warszawiak, Kuba Przygoński dał się najpierw poznać jako świetny motocyklista. Sześciokrotnie startował w Dakarze, a jego szóste miejsce w tej legendarnej imprezie w 2014 roku jest najlepszym rezultatem, uzyskanym przez Polaka jadącego jednośladem. W Dakarze 2016 po raz pierwszy pojedzie samochodem. Zawodnik Orlen Teamu odnosi też spektakularne sukcesy w Mistrzostwach Polski w drifcie.

Do tego potrzebny jest odpowiedni sprzęt. Pod maską Toyoty GT86 Kuby Przygońskiego znajdziemy silnik o pojemności 3,4 l i mocy 1068 KM z modelu Supra, zapewniający maksymalny moment obrotowy w wysokości 980 Nm. W rozwinięciu tak imponujących parametrów pomagają: potężna turbosprężarka Garrett GTX4202R i wtrysk podtlenku azotu DirectPort NX (zapewnia dodatkowe 325 KM). Odchudzony i zbudowany częściowo z karbonu pojazd waży zaledwie 1189 kg, dzięki czemu do setki przyspiesza bez trudu w 3,4 s, a prędkość 200 km/h osiąga po zaledwie 6 sekundach.

Mw/WP moto

"Toyota GT86 Drift Projekt 1068 KM" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "R6, strocker VVTi BC, turbo + NOS"
Pojemność silnika cm3 "3 400"
Moc KM / przy obr./min "1068"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "980"
Skrzynia biegów "6-biegowa Getrag V160"
Prędkość maksymalna km/h "b.d."
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "3.4"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "b.d."
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "b.d."
Pojemność bagażnika min./max. / l "brak"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "b.d."
Cena wersji podstawowej w zł "119 900"
Cena testowanego modelu w zł "Nieznana"
Plusy null
Minusy null
Polub WP Moto
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.