Zabawa przede wszystkim
Japońskie coupe powstało we współpracy dwóch marek i sprzedawane jest zarówno jako Toyota GT86, jak i Subaru BRZ. Trzeba wiedzieć, że nie do końca jest to samochód jak przed laty. Model ten został od podstaw stworzony jako auto sportowe, które ma bawić, ale też imponować osiągami. Zdecydowane i mało fantazyjne podejście do produkcji samochodów, z którego znani są Japończycy, daje nam całą masę praktycznych, ale nudnych modeli. Na szczęście to bezkompromisowe dążenie do celu może też stworzyć takie auto jak GT86.
Gdy tylko spojrzymy na sportową Toyotę widać z jakim samochodem mamy do czynienia. Niska bryła, proporcje klasycznego coupe i niewielkie rozmiary definiują charakter tego auta. GT86 nie jest pięknością i zapewne dało by się ją zaprojektować lepiej, ale mimo to zwraca na siebie uwagę i pokazuje wyraźnie do czego została stworzona. Kształt nadwozia został uformowany przede wszystkim przez inżynierów, a nie stylistów.
Pod maską znajduje się 2-litrowy, 4-cylindrowy bokser. Jest to konstrukcja Subaru z układem wtrysku D-4S od Toyoty. Rodzaj silnika nie jest przypadkowy. Zastosowanie boksera pozwoliło na umieszczenie jednostki wyjątkowo nisko, a tym samym znacząco obniżyło środek ciężkości samochodu.