Toyota Corolla TS Kombi, czyli nowa odmiana najpopularniejszego samochodu w Polsce

Japońska marka zdominowała sprzedaż samochodów w Polsce w 2023 roku w skali dotąd niespotykanej. To wielka zasługa nowych modeli, najpopularniejszych w swoich klasach. Idealny przykład to odświeżona Corolla TS Kombi z układem hybrydowym 5. generacji!

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Tylko w pierwszych trzech kwartałach tego roku Toyota dostarczyła klientom przeszło 67 000 nowych samochodów, będąc jednocześnie niekwestionowanym liderem i zagarniając dla siebie ponad 19-procentowy udział w rynku. Co piąte nowe auto wyjeżdżające z polskiego salonu w tym roku jest Toyotą, co marka zagwarantowała sobie osiągając topowe wyniki w poszczególnych klasach. W swoich segmentach najpopularniejsze są Aygo X, Yaris, Yaris Cross, Toyota C-HR, Proace City, Hilux oraz oczywiście Corolla, będąca indywidualnym liderem rynku. I to właśnie o niej dziś sobie opowiemy.

Toyota Corolla 12. generacji w odświeżonym wydaniu

Znany na świecie od niemal 60 lat model jest drugim najpopularniejszym kompaktem w Europie, a w Polsce od kilku sezonów dzierży tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu. Teraz, Toyota Corolla została unowocześniona za sprawą delikatnych korekt stylizacji, zmodernizowania wyposażenia, a także wykorzystania najnowszej generacji układu hybrydowego – typowego dziś dla modeli japońskiej marki. O tym jednak za chwilę – zacznijmy od designu!

To, co zmieniło się w wersji po face liftingu, to głównie detale – i bardzo dobrze, bo obecna Corolla, od momentu swojego debiutu w 2019 roku, jest jednym z najefektowniej stylizowanych kompaktów. Odważna kreacja przodu, klasyczne proporcje z profilu i masywny tył z krótkim zwisem sprawiają, że nadwozie tego modelu może się podobać. Po zmianach przód auta jest jeszcze bardziej dynamiczny, za sprawą nieco odmienionego wzoru zderzaków i nowych reflektorów LED. Odświeżoną stylistykę podkreślają także nowe kompozycje kolorystyczne i wzory kół.

We wnętrzu również można odczuć zmianę, ponieważ znalazły się tutaj odświeżone wersje kolorystyczne i nowe wzory tapicerki foteli. To drobne zmiany, ale sprawiły, że efektownie stylizowana Corolla jeszcze przed długi czas będzie prezentowała się świeżo i intrygująco. Oczywiście, najwięcej zmian znajdziemy w warstwie technologicznej.

© materiały partnera

Wnętrze pełne elektronicznych ułatwień

Chociaż design kokpitu, poza wymienionymi zmianami w kolorach i materiałach, pozostał nienaruszony, to wnętrze zostało wyposażone w nowoczesne cyfrowe wskaźniki o szerokich możliwościach konfiguracji. Znajdziemy tu również najnowszy system multimedialny, tak ważny z punktu widzenia wymagań dzisiejszych kierowców. Ma wiele zaawansowanych funkcji i może być wyświetlany na dużym ekranie dotykowym o przekątnej aż 12,3 cala.

Warto wspomnieć również o bezprzewodowej łączności z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto (przewodowo), nawigacji z mapami 3D, zupełnie nowym systemie asystenta głosowego czy możliwości połączenia z Internetem (i np. zdalnej obsługi wybranych funkcji samochodu za pomocą aplikacji MyT na smartfonie). Co ciekawe, każda Corolla będzie miała usługi internetowe wliczone w cenę auta aż na 4 lata!

Inne ważne zmiany to nowy pakiet systemów wspomagających kierowcę. Nazywa się T-MATE i łączy w sobie znane rozwiązania z Toyota Safety Sense i garść nowych funkcji. W Corolli znajdziemy też nową kamerę, która ma dwa razy większy zasięg i jeszcze szerszy kąt widzenia, a jej skuteczność wspierają technologie Głębokich Sieci Neuronowych oraz Motion 3D, co pozwala rozpoznawać obiekty trójwymiarowe. Dzięki temu kamera ma większe możliwości monitorowania otoczenia, lepiej rozpoznaje linie na jezdni i jej krawędzie.

Co ważne, praktyczna Toyota Corolla TS Kombi nadal jest jednym z najprzestronniejszych modeli w swojej klasie, oferując pojemność bagażnika na poziomie nawet 596 litrów, a także 1606 litrów po złożeniu oparć kanapy. To świetne wyniki w klasie kompaktowych kombi.

© materiały partnera

Najnowszy napęd hybrydowy – to już 5. generacja

Najważniejsze zmiany dotknęły natomiast koronnego elementu Corolli TS Kombi - hybrydowego układu napędowego. To technologia 5. generacji w samochodach Toyoty, jeszcze bardziej dopracowana i jeszcze oszczędniejsza. Teraz nowy model może nawet przez 80% czasu jazdy w mieście poruszać się w trybie czysto elektrycznym! To ogromne oszczędności, szczególnie dlatego, że hybrydy Toyoty nie trzeba ładować z gniazdka, a jej akumulator magazynuje "darmową" energię, odzyskaną podczas jazdy w procesie rekuperacji.

Toyota Corolla TS Kombi z napędem hybrydowym 5. generacji jest także bardzo dynamiczna! Samochód nadal dostępny jest w dwóch odmianach zelektryfikowanych. Pierwsza, wykorzystująca silnik benzynowy 1.8 oraz jednostkę elektryczną (ma już nie 122, ale 140 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,2 sekundy, to aż o 1,7 s szybciej niż poprzednik! Corolla w wersji z silnikiem 2.0 i jednostką elektryczną ma teraz 197 KM (wcześniej 184 KM) i rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy, co również jest poprawą o 0,5 sekundy względem poprzednika.

Takie zmiany sprawiają, że auto zyskało wiele nowych możliwości, wcześniej niedostępnych w tym modelu, a do tego najmocniejsze strony Toyoty Corolli TS Kombi zostały jeszcze bardziej uwypuklone. Pamiętajcie – Toyota zapowiada, że oferuje pełną dostępność swojego zmodyfikowanego bestsellera, więc nie trzeba zwlekać z zakupem nowego auta, bo egzemplarze najnowocześniejszej Corolli w historii są na wyciągnięcie ręki. Do tego w świetnych cenach! Corolla TS Kombi z napędem hybrydowym i silnikiem 1.8 startuje od 126 900 zł, a miesięczna rata Leasingu KINTO ONE wynosi od 1231 zł netto (dla firm) lub od 1514 zł brutto (w leasingu konsumenckim).

Płatna współpraca z marką Toyota
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy