Toyota Corolla TS Kombi, czyli nowa odmiana najpopularniejszego samochodu w Polsce
Japońska marka zdominowała sprzedaż samochodów w Polsce w 2023 roku w skali dotąd niespotykanej. To wielka zasługa nowych modeli, najpopularniejszych w swoich klasach. Idealny przykład to odświeżona Corolla TS Kombi z układem hybrydowym 5. generacji!
Tylko w pierwszych trzech kwartałach tego roku Toyota dostarczyła klientom przeszło 67 000 nowych samochodów, będąc jednocześnie niekwestionowanym liderem i zagarniając dla siebie ponad 19-procentowy udział w rynku. Co piąte nowe auto wyjeżdżające z polskiego salonu w tym roku jest Toyotą, co marka zagwarantowała sobie osiągając topowe wyniki w poszczególnych klasach. W swoich segmentach najpopularniejsze są Aygo X, Yaris, Yaris Cross, Toyota C-HR, Proace City, Hilux oraz oczywiście Corolla, będąca indywidualnym liderem rynku. I to właśnie o niej dziś sobie opowiemy.
Toyota Corolla 12. generacji w odświeżonym wydaniu
Znany na świecie od niemal 60 lat model jest drugim najpopularniejszym kompaktem w Europie, a w Polsce od kilku sezonów dzierży tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu. Teraz, Toyota Corolla została unowocześniona za sprawą delikatnych korekt stylizacji, zmodernizowania wyposażenia, a także wykorzystania najnowszej generacji układu hybrydowego – typowego dziś dla modeli japońskiej marki. O tym jednak za chwilę – zacznijmy od designu!
To, co zmieniło się w wersji po face liftingu, to głównie detale – i bardzo dobrze, bo obecna Corolla, od momentu swojego debiutu w 2019 roku, jest jednym z najefektowniej stylizowanych kompaktów. Odważna kreacja przodu, klasyczne proporcje z profilu i masywny tył z krótkim zwisem sprawiają, że nadwozie tego modelu może się podobać. Po zmianach przód auta jest jeszcze bardziej dynamiczny, za sprawą nieco odmienionego wzoru zderzaków i nowych reflektorów LED. Odświeżoną stylistykę podkreślają także nowe kompozycje kolorystyczne i wzory kół.
We wnętrzu również można odczuć zmianę, ponieważ znalazły się tutaj odświeżone wersje kolorystyczne i nowe wzory tapicerki foteli. To drobne zmiany, ale sprawiły, że efektownie stylizowana Corolla jeszcze przed długi czas będzie prezentowała się świeżo i intrygująco. Oczywiście, najwięcej zmian znajdziemy w warstwie technologicznej.
Wnętrze pełne elektronicznych ułatwień
Chociaż design kokpitu, poza wymienionymi zmianami w kolorach i materiałach, pozostał nienaruszony, to wnętrze zostało wyposażone w nowoczesne cyfrowe wskaźniki o szerokich możliwościach konfiguracji. Znajdziemy tu również najnowszy system multimedialny, tak ważny z punktu widzenia wymagań dzisiejszych kierowców. Ma wiele zaawansowanych funkcji i może być wyświetlany na dużym ekranie dotykowym o przekątnej aż 12,3 cala.
Warto wspomnieć również o bezprzewodowej łączności z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto (przewodowo), nawigacji z mapami 3D, zupełnie nowym systemie asystenta głosowego czy możliwości połączenia z Internetem (i np. zdalnej obsługi wybranych funkcji samochodu za pomocą aplikacji MyT na smartfonie). Co ciekawe, każda Corolla będzie miała usługi internetowe wliczone w cenę auta aż na 4 lata!
Inne ważne zmiany to nowy pakiet systemów wspomagających kierowcę. Nazywa się T-MATE i łączy w sobie znane rozwiązania z Toyota Safety Sense i garść nowych funkcji. W Corolli znajdziemy też nową kamerę, która ma dwa razy większy zasięg i jeszcze szerszy kąt widzenia, a jej skuteczność wspierają technologie Głębokich Sieci Neuronowych oraz Motion 3D, co pozwala rozpoznawać obiekty trójwymiarowe. Dzięki temu kamera ma większe możliwości monitorowania otoczenia, lepiej rozpoznaje linie na jezdni i jej krawędzie.
Co ważne, praktyczna Toyota Corolla TS Kombi nadal jest jednym z najprzestronniejszych modeli w swojej klasie, oferując pojemność bagażnika na poziomie nawet 596 litrów, a także 1606 litrów po złożeniu oparć kanapy. To świetne wyniki w klasie kompaktowych kombi.
Najnowszy napęd hybrydowy – to już 5. generacja
Najważniejsze zmiany dotknęły natomiast koronnego elementu Corolli TS Kombi - hybrydowego układu napędowego. To technologia 5. generacji w samochodach Toyoty, jeszcze bardziej dopracowana i jeszcze oszczędniejsza. Teraz nowy model może nawet przez 80% czasu jazdy w mieście poruszać się w trybie czysto elektrycznym! To ogromne oszczędności, szczególnie dlatego, że hybrydy Toyoty nie trzeba ładować z gniazdka, a jej akumulator magazynuje "darmową" energię, odzyskaną podczas jazdy w procesie rekuperacji.
Toyota Corolla TS Kombi z napędem hybrydowym 5. generacji jest także bardzo dynamiczna! Samochód nadal dostępny jest w dwóch odmianach zelektryfikowanych. Pierwsza, wykorzystująca silnik benzynowy 1.8 oraz jednostkę elektryczną (ma już nie 122, ale 140 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,2 sekundy, to aż o 1,7 s szybciej niż poprzednik! Corolla w wersji z silnikiem 2.0 i jednostką elektryczną ma teraz 197 KM (wcześniej 184 KM) i rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy, co również jest poprawą o 0,5 sekundy względem poprzednika.
Takie zmiany sprawiają, że auto zyskało wiele nowych możliwości, wcześniej niedostępnych w tym modelu, a do tego najmocniejsze strony Toyoty Corolli TS Kombi zostały jeszcze bardziej uwypuklone. Pamiętajcie – Toyota zapowiada, że oferuje pełną dostępność swojego zmodyfikowanego bestsellera, więc nie trzeba zwlekać z zakupem nowego auta, bo egzemplarze najnowocześniejszej Corolli w historii są na wyciągnięcie ręki. Do tego w świetnych cenach! Corolla TS Kombi z napędem hybrydowym i silnikiem 1.8 startuje od 126 900 zł, a miesięczna rata Leasingu KINTO ONE wynosi od 1231 zł netto (dla firm) lub od 1514 zł brutto (w leasingu konsumenckim).
WP Moto na: