Trzecia generacja
Kolejna Celica zawitała na japońskim rynku w lipcu 1981 r. ze świeżym, prostym, lecz aerodynamicznym projektem i otwieranymi reflektorami, które w tamtym czasie były ciągle popularne na rynku. Wyrazista estetyka zewnętrzna miała swoje odzwierciedlenie we wnętrzu pojazdu. Celica trzeciej generacji sprawiała futurystyczne wrażenie z cyfrowym panelem wskaźników oraz pierwszym na świecie systemem nawigacji, dostępnym w wybranych wersjach.
W Japonii klienci mieli do wyboru 20 różnych wersji samochodu (plus kolejnych 7 Celiki Supry), włączając w to pierwszą japońską masową produkcję turbodoładowanego silnika twin-cam.
W Wielkiej Brytanii model zadebiutował w lutym 1982 r. Liczba wersji do wyboru była mniejsza niż w Japonii, ale dodano do oferty wersję w tańszej specyfikacji ze sprawdzonym dwulitrowym silnikiem, dzięki czemu model stał się bardziej przystępny.