Toyota Aygo przechodzi lifting w stylu mangi. Nie ma już miejsca na nudne samochody
Jeden z najpopularniejszych w Europie samochodów miejskich przechodzi gruntowny lifting nadwozia i teraz jego wygląd jest jeszcze bardziej wyrazisty. Z czym kojarzy wam się nowa Toyota Aygo? Bo mi przychodzi na myśl japońska manga.
Toyota pozostawiła rozpoznawalny i dobrze przyjęty przez klientów motyw X na przednim pasie, ale przeprojektowano go w taki sposób, by z dwuwymiarowego stał się trójwymiarowy. Jak na mały, miejski samochodzik Aygo wygląda wyjątkowo agresywnie, niemal jak jeden z pokemonów. Tak ma być, bo nudne samochody powoli przechodzą do historii i nie ważne o jakim segmencie mówimy.
W gamie lakierów pojawią się dwa nowe – Magenta i Blue – a ofertę uzupełnią także zmodyfikowane kołpaki oraz felgi z lekkich stopów. Producent zapowiada również nowe materiały we wnętrzu, ale te będzie można podziwiać dopiero podczas salonu samochodowego w Genewie. Pozostanie opcja personalizacji nadwozia i wnętrza z możliwością wymiany niektórych elementów na inny kolor, również w trakcie użytkowania.
Wersja x-play daje największe możliwości dostosowania wyglądu samochodu do indywidualnego gustu właściciela. Ma też bardzo korzystny stosunek ceny do oferowanego wyposażenia, które obejmuje m.in. 7-calowy ekran multimedialny i automatyczną klimatyzację. Toyota opracowała ponadto edycje specjalne Selection w dwóch wersjach specjalnych: x-cite oraz x-trend.
Inżynierowie mieli za zadanie dopracowanie silnika tak, by spełniał najwyższą normę emisji spalin Euro 6.2, a jednocześnie dawał klientom więcej dynamiki. Litrowa jednostka benzynowa rozwija moc 72 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy o maksymalnej wartości 93 Nm przy 4400 obr./min. Zapewnia przyspieszenie do setki na poziomie 13,8 s, a także prędkość maksymalną 160 km/h.
Auto będzie oferowane w wersji standardowej i ekonomicznej. W tej drugiej silnik jest taki sam, ale przełożenia 4. i 5. biegu zostały wydłużone, co pozwala na oszczędniejsza jazdę, zwłaszcza w ruchu pozamiejskim. Przy wyższych prędkościach powinno być też ciszej. Według danych producenta, odświeżona wersja standardowa *spala mniej paliwa - 3,9 l/100 km zamiast 4,1. * Wersja Eco zużyje tylko 3,6 l/100 km.
Po liftingu klienci powinni również odczuć zmiany w zakresie prowadzenia, ponieważ zmieniono charakterystykę układu jezdnego i kierowniczego. Kabina ma być lepiej wyciszona, co ogólnie oznacza, że nowe Aygo ma być bardziej komfortowe.