Trwa ładowanie...

Toyota Aygo przechodzi lifting w stylu mangi. Nie ma już miejsca na nudne samochody

Jeden z najpopularniejszych w Europie samochodów miejskich przechodzi gruntowny lifting nadwozia i teraz jego wygląd jest jeszcze bardziej wyrazisty. Z czym kojarzy wam się nowa Toyota Aygo? Bo mi przychodzi na myśl japońska manga.

Toyota Aygo przechodzi lifting w stylu mangi. Nie ma już miejsca na nudne samochodyŹródło: Materiały prasowe, fot: Toyota
d2xqs7l
d2xqs7l

Toyota pozostawiła rozpoznawalny i dobrze przyjęty przez klientów motyw X na przednim pasie, ale przeprojektowano go w taki sposób, by z dwuwymiarowego stał się trójwymiarowy. Jak na mały, miejski samochodzik Aygo wygląda wyjątkowo agresywnie, niemal jak jeden z pokemonów. Tak ma być, bo nudne samochody powoli przechodzą do historii i nie ważne o jakim segmencie mówimy.

W gamie lakierów pojawią się dwa nowe – Magenta i Blue – a ofertę uzupełnią także zmodyfikowane kołpaki oraz felgi z lekkich stopów. Producent zapowiada również nowe materiały we wnętrzu, ale te będzie można podziwiać dopiero podczas salonu samochodowego w Genewie. Pozostanie opcja personalizacji nadwozia i wnętrza z możliwością wymiany niektórych elementów na inny kolor, również w trakcie użytkowania.

Nowa Toyota Aygo Materiały prasowe
Nowa Toyota Aygo Źródło: Materiały prasowe, fot: Toyota

Wersja x-play daje największe możliwości dostosowania wyglądu samochodu do indywidualnego gustu właściciela. Ma też bardzo korzystny stosunek ceny do oferowanego wyposażenia, które obejmuje m.in. 7-calowy ekran multimedialny i automatyczną klimatyzację. Toyota opracowała ponadto edycje specjalne Selection w dwóch wersjach specjalnych: x-cite oraz x-trend.

d2xqs7l

Inżynierowie mieli za zadanie dopracowanie silnika tak, by spełniał najwyższą normę emisji spalin Euro 6.2, a jednocześnie dawał klientom więcej dynamiki. Litrowa jednostka benzynowa rozwija moc 72 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy o maksymalnej wartości 93 Nm przy 4400 obr./min. Zapewnia przyspieszenie do setki na poziomie 13,8 s, a także prędkość maksymalną 160 km/h.

Nowa Toyota Aygo Materiały prasowe
Nowa Toyota Aygo Źródło: Materiały prasowe, fot: Toyota

Auto będzie oferowane w wersji standardowej i ekonomicznej. W tej drugiej silnik jest taki sam, ale przełożenia 4. i 5. biegu zostały wydłużone, co pozwala na oszczędniejsza jazdę, zwłaszcza w ruchu pozamiejskim. Przy wyższych prędkościach powinno być też ciszej. Według danych producenta, odświeżona wersja standardowa *spala mniej paliwa - 3,9 l/100 km zamiast 4,1. * Wersja Eco zużyje tylko 3,6 l/100 km.

Po liftingu klienci powinni również odczuć zmiany w zakresie prowadzenia, ponieważ zmieniono charakterystykę układu jezdnego i kierowniczego. Kabina ma być lepiej wyciszona, co ogólnie oznacza, że nowe Aygo ma być bardziej komfortowe.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj