Toyota Auris Touring Sports: praktycznie i po japońsku
Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie Toyota zaprezentowała Aurisa Touring Sports, czyli odmianę kombi kompaktowego modelu, którego druga generacja zadebiutowała w Europie na początku 2013. Jest to jedyne kompaktowe kombi na Starym Kontynencie dostępne z napędem hybrydowym.
Auris Touring Sports jest o 285 mm dłuższy od wersji hatchback, przy tym samym rozstawie osi 2600 mm i średnicy zawracania 10,4 metra. Większa długość całkowita samochodu pozwoliła wyraźnie powiększyć bagażnik. Jego standardowa pojemność wynosi 530 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń rośnie aż do 1658 litrów, przy długości przedziału bagażowego aż 2047 mm. Krawędź załadunku bagażnika jest dodatkowo umieszczona aż o 10 cm niżej niż w Aurise hatchback.
W wersji hybrydowej akumulatory zostały umieszczone pod tylną kanapą, pozwalając na wykorzystanie pełnej przestrzeni ładunkowej, o identycznych rozmiarach jak w wersjach z tradycyjnymi silnikami benzynowymi i Diesla.
Nadwozie ma zwiększoną sztywność i stosunkowo nisko położony środek ciężkości. Również pozycja za kierownicą jest niższa niż u konkurentów. Za komfort wszystkich pasażerów odpowiada wielowahaczowe zawieszenie tylne, a producent obiecuje dobre wyciszenie kabiny.
Auris Touring Sports będzie dostępny z tymi samymi silnikami co odmiana hatchback: benzynowymi 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, 1.6 Valvematic o mocy 132 KM, oraz dieslami 1.4 D-4D o mocy 90 KM i 2.0 D-4D o mocy 124 KM. Oferowany będzie także pełny napęd hybrydowy Toyota Hybrid Synergy Drive, o mocy 136 KM, przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w czasie 10,9 sekundy, oraz prędkości maksymalnej 180 km/h. W wersji hybrydowej samochód będzie miał najniższą w klasie emisję CO2 na poziomie zaledwie 86 g/km, oraz emisję NOx i cząstek stałych wyraźnie niższą niż samochody z silnikami Diesla o porównywalnych osiągach.
moto.wp.pl