Trwa ładowanie...
20-04-2009 17:21

Top 10 chińskich marek

Top 10 chińskich marek
d3x644m
d3x644m

Pod koniec każdego roku w internecie pojawiają się informacje o tym co nas czeka w przyszłości. Zgodnie z tym trendem przedstawiliśmy ranking chińskich marek, które mają największe szanse zaistnieć na rynku europejskim, a także w Polsce. Część z nich można nabyć w Europie, a część dopiero przygotowuje swoją ekspansję zagraniczną. W subiektywnym rankingu nie uwzględniliśmy koncernów SAIC i Nanjing, oferujących tylko modele bazujące na technologii Rovera.

1. Brilliance China Auto (modele: BS6, BS4, BS2, BC3)

Generalnym importerem Brilliance w Europie jest niemiecka spółka HSO Motor Europe. Chiński producent znalazł już dystrybutorów w Niemczech, Francji, Hiszpanii i we Włoszech. Umowy licencyjne zostały także podpisane w Portugalii, Szwajcarii, Szwecji, Bułgarii, Rumunii, Grecji, Czechach i na Słowacji. Najbliższy plany ekspansji europejskiej zakładają budowę sieci sprzedaży w Norwegii, Finlandii, Austrii i na Węgrzech. Do końca 2008 roku, na terenie całej Europy, powinno funkcjonować 700 punktów sprzedaży (wraz z serwisem). Wiosną przyszłego roku w ofercie pojawi się zmodernizowany model BS6, który zdobył 3 gwiazdki w testach przeprowadzonych w Hiszpanii.

Sprzedaż Brilliance w Polsce rozpocznie się w pierwszej połowie 2008 roku.

2. Shuanghuan Auto (modele: Bubble, Ceo)

Za dystrybucję marki w Europie odpowiada włoska spółka Martin Motors, która ogłosiła, że rozpocznie sprzedaż Bubble’a (kopia Smarta)
na dziewięciu europejskich rynkach do maja 2008 roku, m.in: we Włoszech, Francji, Belgii i Holandii. Jej największym parterem jest niemiecka spółka China Automobile Deutschland, odpowiedzialna za dystrybucję w Niemczech, Austrii i Czechach. Obecnie twa spór z koncernem Daimler AG o wykorzystanie patentu Smarta przy produkcji Bubble. BMW oskarża Shuanghuan o skopoiowanie stylistyki X5 w modelu CEO. To pierwszy chiński, który otrzymał europejską sprzedaży (e32001/1160266*00). Jego sprzedaż we Włoszech już ruszyła.

d3x644m

W Polsce sprzedaż modelu Bubble rozpocznie się w maju 2008 roku.

3. Great Wall Motor (modele: Hover, Deer, Wingle, Perey, Floryd, Coolbear, i7, Cowry)

Chiński producent zapowiadał eksport samochodów do dziewięciu krajów rynków europejskich. Europejskim dystrybutorem chińskiej marki Great Wall jest włoska spółka Eurasia Motor (Brescia). Wiadomo już, że w Hiszpani sieć sprzedaży utworzy Sino Motors (Madryt), a w Grecji Synergy Hellad (Ateny). Na celowniku jest także Holandia i Portugalia, a w dalszych planach (2 lata) sprzedaż ma także ruszyć w Wielkiej Brytanii. Chiński producent jest oskarżony o kopiowanie kilku modeli, m.in. Fiata Pandy. Decyzja chińskiego sądu ma zapaść w grudniu, a europejskiego w styczniu 2008 roku.

W naszym kraju można od roku kupić dwa modele: Hover i Deer.

4. Jiangling Landwind (modele: Fashion, X-Pedition)

Generalnym dystrybutorem jest holenderska spółka JMC Landwind (LWMC) W dystrybucję auta chcą się włączyć byli dilerzy samochodów MG Rover z Francji, Hiszpanii, Portugali i Włoch. Obydwa modele pojawią się także w Wielkiej Brytanii w maju przyszłego roku, gdzie pojazdy mają być tańsze od konkurencji o około 5 000 funtów. Dwa lata po wpadce w teście zderzeniowym terenowego Landwinda, jego następca - model X-Pedition - otrzymał europejską homologację wymaganą przy masowej sprzedaży na Starym Kontynencie. Drugim modelem który trafi do oficjalnej sieci sprzedaży będzie minivan Fashion.

d3x644m

W Polsce jest już oficjalny importer, ale dopiero przygotowuje ofertę na 2008 rok.

5. Geely Automobile (modele: FC-1, FC-2, FC-3)

Koncern Geely potwierdził wakacyjne rewelacje gazety "Süddeutschen Zeitung", że zamierza w 2009 roku rozpocząć sprzedaż samochodów w Niemczech. Firma jest w trakcie rozważania decyzji o budowie nowych fabryk w portugalskim mieście Sines oraz w Rosji na Uralu. Według pierwszych informacji, za ich sprzedaż będzie odpowiadać niemiecki AVAG Holding, który od wielu lat współpracuje z koncernem General Motors i jest właścicielem punktów dilerskich Opla w kilku krajach europejskich (w tym również w Polsce). Prawdopodobne najnowszy model FC-1 zostanie zaprezentowany za miesiąc w Detroit.

6. Zhejiang Gonow Automobile (modele: SUV, pickup)

Włoska grupa dilerów DR Automobiles Groupe wykreowała nową markę Katay dla modeli marki Gonow. Pięciodrzwiowy SUV jest sprzedawany pod nazwą Victory, a pickup z podwójną kabiną jako Troy. Być może ich montażem w systemie CKD zajmie się zagrożony bankructwem, słynny producent karoserii Bertone. Markę Gonow chce dołączyć do swojej oferty je także niemiecka spółka China Automobile Deutschland, a ich sprzedaż ma się rozpocząć się w momencie wejścia na rynek kolejnej generacji pojazdów, czyli nie wcześniej niż w połowie 2008 roku. Samochody bazują technicznie na przestarzałych rozwiązaniach Isuzu, skąd wywodził się również Opel Frotera.

7. Chery Automobile (modele: Tiggo 3)

To najbardziej obiecujący producent chiński. W sierpniu Chery rozpocząło sprzedaż swoich samochodów w Turcji, a w dalszych planach jest budowa zakładu montażowego. Chiński producent otwarcie mówi o tym, że "użyje" Turcji w celu dostania się na rynki europejskie w ciągu trzech lat. Włoska spółka DR Automobiles Groupe rozpoczęła montaż modelu DR5, bazującego na podzespołach chińskiego Chery Tiggo 3. Produkcja odbywa się w południowych Włoszech w miejscowości Marchia d’Isernia, a plany na 2008 rok zakładają montaż 12 000 egzemplarzy. Samochód pod marką Chery nie jest jeszcze oferowany w Europie, choć większość eksportu trafia do Rosji.

8. Jonway Automobile (modele: Ufo)

Jedynym reprezentantem jest model UFO. Podobnie jak w przypadku Tiggo 3, DR Automobiles Groupe chce rozpocząć jego produkcję i sprzedaż pod nazwą DR, jako DR3. Trzydrzwiowe UFO już wywołało duże poruszenie na salonie we Frankfurcie, ponieważ jego wygląd jest wiernym odbiciem Toyoty RAV4 drugiej generacji. Niemiecka spółka China Automobile Deutschland właśnie rozpoczęła jego sprzedaż za 15 990 EUR. Włoska spółka chce zlecić produkcję mniejszego DR3 włoskiemu Bertone (obok modeli marki Gonow). Toyota nie może jednak powstrzymać sprzedaży auta, ponieważ nie wystąpiła wcześniej o prawa patentowe chroniące jej design na rynkach europejskich.

9. BYD Auto (modele: F1, F3, F6, F8)

Portugalska grupa dilerów Hipogest podpisała umowę z chińskim producentem samochodów BYD Auto, nabywając prawa do dystrybucji importowanych aut w Portugalii i Angoli (południowo-zachodnia Afryka). Sprzedaż w obydwu krajach rozpocznie się w 2008 roku poprzez 30 koncesjonowanych dilerów. BYD Auto należy do BYD Corp., czołowego producenta akumulatorów na rynku globalnym. Jego atutem mają być samochody ekologiczne z napędem elektrycznym i hybrydowym i elektrycznym. O zaawansowaniu technologicznym konstrukcji świadczy fakt, że dodatkowa energia będzie dostarczana nawet z dwóch silników elektrycznych.

10. Southeast (Fujian) Motor (modele: Lionce, Delica, Frecca, Soveran)

Według ostatnich informacji, firma prowadzi zaawansowane rozmowy z importerem z Belgii. Firma współpracuje na rynku lokalnym z Mitsubishi. Sprzedaje samochody japońskiego producenta, a także - korzystając z licencji - produkuje własne modele, m. in. model Lionce na bazie Lancera. Ważnym elementem umowy, poza wymianą technologii, jest dostęp do chińskich serwisów Mitsubishi, co jest jednocześnie największym atutem tej firmy. Southeast (Fujian) Motor Corp. eksportował w tym roku zaledwie 2 351 pojazdów. Modele takie jak Lionce, Delica, Frecca, czy Soveran, są już eksportowane do Iranu, Syrii, ale również na Ukrainę.

Źródło: Autochiny.pl

d3x644m
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3x644m
Więcej tematów