To był dobry styczeń dla Audi
Po rekordowym roku 2012 Audi może pochwalić się równie udanym styczniem 2013. Na całym świecie marka sprzedała blisko 111 750 pojazdów, co przekłada się na wzrost względem analogicznego miesiąca 2012 r. o 16,3 proc.
Na tak znakomite wyniki zapracowały modele A4 i Q5. Wyraźnie wzrosła sprzedaż w Chinach (38,5 proc.), USA (7,5 proc.), Meksyku (48,6 proc.), Brazylii (25 proc.). Udało się również zanotować dobry wzrost w pogrążonej kryzysem gospodarczym Europie (8,6 proc.). Więcej aut sprzedano w Niemczech (11,8 proc.), Wielkiej Brytanii (15,3 proc.), Hiszpanii (8,6 proc.) i Włoszech (3,9 proc.). We Francji sprzedaż miała ten sam poziom, co rok wcześniej.
Silną tendencję wzrostową wykazywały rynki wschodnioeuropejskie z Rosją na czele - tutaj Audi sprzedało o 19,8 proc. więcej. Duży wzrost popularności zanotowano w Polsce - wzrost o 25,9 proc. Na kupno samochodu z "czterema pierścieniami" zdecydowało się w styczniu 2013 r. 419 osób.
Przedstawiciele marki podkreślają, że duże nadzieje na podtrzymanie wzrostowej tendencji wiążą z SUV-ami oraz nową serią A3.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl