Test: Peugeot RCZ 2.0 HDi FAP
None
Niezapomniane wrażenie
Raz na jakiś czas na ulicach pojawia się samochód, który zapiera dech w piersiach. Najczęściej jednak takie auto jest poza zasięgiem większości kierowców. Tymczasem nowa zabawka znad Sekwany nie dość, że świetnie wygląda, jeździ, to jeszcze stosunkowo niewiele kosztuje. Zobaczcie jak prezentuje się wyjątkowy Peugeot RCZ.
Niezapomniane wrażenie
Decyzja na podjęcie produkcji tego auta zapadła dzięki urokowi, jaki rzucił na gości targów samochodowych we Frankfurcie w 2007 r.
Niezapomniane wrażenie
Jak na budowę samochodu, jego produkcja rozpoczęła się błyskawicznie, bo zaledwie po dwóch latach od prezentacji koncepcyjnego auta.
Niezapomniane wrażenie
W tak krótkim czasie projektanci nie mieli właściwie nic do roboty. Auto wygląda identycznie jak model koncepcyjny.
Niezapomniane wrażenie
Mimo podobieństwa sylwetki - niskie i dwudrzwiowe coupe - do audi TT, to wszystko co łączy oba auta. Francuski pojazd bije na głowę swojego nudnego już niemieckiego konkurenta zarówno wyglądem jak i możliwością jego personalizacji.
Niezapomniane wrażenie
Aluminiowe pałąki testowego modelu mogą być pomalowane na dowolny kolor z palety. Podobnie jest z dachem, zderzakami i pokrywami lusterek.
Niezapomniane wrażenie
Nie zapomniano też o kołach. Nie dość, że można wybrać ich rozmiar - 18 lub 19 cali, to jeszcze możemy zadecydować jak będzie pomalowany jeden z dostępnnych wzorów. Gdyby tego było mało zawsze możemy zamówić malowane zaciski hamulców.
Niezapomniane wrażenie
RCZ jest pierwszym oznaczeniem marki w którym nie ma cyfr, zera, czy nawet dwóch zer. Samochód jest również pierwszym modelem z nowym logo marki - lwem bez języka.
Niezapomniane wrażenie
RCZ ma być również pierwszym autem marki Peugeot, które rozpocznie całkowicie nową, rekreacyjną linię samochodów.
Niezapomniane wrażenie
Wnętrze auta nie jest już tak widowiskowe, jak jego karoseria. Wykorzystano tutaj dobrze znaną z 308 deskę rozdzielczą i kokpit centralny. Na życzenie klienta, za jedyne 12,5 tys. cała kabina może zostać obszyta skórą.
Niezapomniane wrażenie
Okrągłe wloty powietrza również znamy z 308. Jednak w miejsce środkowego nawiewu trafił niezwykle gustowny zegarek.
Niezapomniane wrażenie
Przednie fotele choć wyglądają jak twarde i niewygodne rajdowe kubełki, są wygodne i niezbyt miękkie. Nawet w dłuższej trasie kierowca się nie męczy. Znacznie gorzej jest z tyłu. Tam zamontowano symboliczną ławkę, na której zmieści się kilkuletnie dziecko i to też niezbyt wyrośnięte.
Niezapomniane wrażenie
Choć już sześć aut trafiło do klientów, oficjalna sprzedaż RCZ rozpocznie się w Polsce we wrześniu. Podstawowa wersja z silnikiem 1.6l THP o mocy 156 KM, to wydatek 98 tys. zł.
Niezapomniane wrażenie
Tak samo wyposażony 2-litrowy diesel o mocy 163 KM jest droższy o 11 tys. zł. Zaś najmocniejsza wersja z 200-konnym motorem 1.6 THP to wydatek 107 tys. zł
Niezapomniane wrażenie
RCZ prowadzi się wyśmienicie, dzięki niskiemu i szerokiemu nadwoziu auto jest niczym przyklejone do asfaltu. Dzięki temu strasznie trudno wyprowadzić go z równowagi. O dodatkową stabilność przy dużych prędkościach dba automatycznie wysuwany spoiler.
Niezapomniane wrażenie
Peugeot RCZ bez dwóch zdań jest świetnym autem. Jego wyważonej i seksownej sylwetki nie burzy nawet potężny niczym paszcza wieloryba wlot powietrza. Już nie możemy doczekać się na kolejne modele z lwem na masce.
Jakub Wielicki