Silnik Fix do Zapomniany Prawdziwe… Rozwiń
Transkrypcja:
Silnik
Fix do Zapomniany
Prawdziwe
Kto miał połączyć zalety silnika wysokoprężnego czyli niskie spalanie wysokie moment obrotowy
Silnika benzynowego czyli miłość do wysokich obrotów
Popłyniemy
Oczywiście
Dzisiaj Mam wyjątkową okazję aby przetestować ten silnik praktycznie na przykład
Masz
3 zł
Silnikiem Sky
Opowiem wam
Więcej i oczy
Przyjadę
Samochodem
Skyactiv-x
Rewolucją wolnossące
Jutro we go silnika benzynowego Mazdy o Wysokie
Sprężanie dokładnie 14 do
To wyraźnie więcej niż w innych benzyniakach Gdzie najczęściej
Sprężanie ost
10
Tymczasem w
Oznaczeniem
Stopień sprężania
Jeszcze
Do jednej
A co my właściwie
Sprężanie
Jeszcze mamy Dobra to
Niższe spalanie bo
Wyższą
Jak w
Jest oto
Dlaczego
Właśnie te
Kiedy jest w Lidlu dochodzi pod dużym ciśnieniem do samozapłonu oleju
Go to spala się on w całości
Wcześniej i jedno
Kiedy jednak zaczniemy podobnie traktować
To do zapłonu może
Może też
Spalanie stukowe
Na co byś się tego problemu pracowały tęgie głowy w różnych
Ale to właśnie Mazda
Stan
Ale to nie wszystko aby jeszcze bardziej utrudnić sobie pracę
Postanowili karmić ten
Super uwaga
Jak wiadomo optymalny
Powietrza do paliwa
14 i 7 do 1
Ale w tym silniku w sumie zasysa
Do cylindra trafia Mieszanka o proporcjach ponad 30
Doję
A więc nie dość że
Nie ma ochoty zapalać się pod wpływem
Ciśnienie
To jej jeszcze w tym celu
A jednak to działa o to
Koniec u sprężania następuje dodatkowy
Spryskiwacz
Podobnie jak w dym
Podciśnienie
Tworzą wokół siebie
Tak
Silnik
Święta
Tworzą wokół świecy małą kulkę
Bogatsze
Wybuch
Kulka bogaczewie
Spróbuję ciśnienie natłokiem
Właśnie Co powoduje że za
Ispa
Uboga
I to
Jedno
Jedno
Tempera
To akurat jest bardzo ważne bo dzięki temu mamy
Straty
Spalinowych
Kolejny
Czasem jednak ten misterny plan trzeba zmodyfikować Po pierwsze podróżą w ciążę
Obrotach a po drugie na
Silnik
Wtedy spalanie mieszanki
Przestawia się na
Wówczas silnik dostaje też klasyczny
Mieszankę
Dojedź
W tym miejscu powinienem chyba już trzasnąć maską i opowiedzieć o wrażeniach
Prawda
Prawda ale wcześniej opowiem wam o jeszcze je
Szczególe
Do 3000 obrotów na minutę ten silnik
Wolno
Ale powie
Już nie
Powyżej włącza się kompresor który
Tłoczyć powietrze
Do
Co ważne tylko
I5 różnie Od turbodoładowanie gdzie pod
Ciśnienie do cylindrów trochę więcej powie
NIP
Tylko powietrze
Ruszamy przyspieszamy i mocno gaz
To jeszcze nie jest efekt diesle Turbo Ale to też nie jest efekt jazdy silnikiem
Wolnossące mniej więcej od 2000 obrotów silnik przyspiesza już bardzo zdecydowanie
Jest ciekawsze rzeczy dzieją się poniżej nawet 2000 obrotów to było coś to mnie zaszokował
Jechałem samochodem po raz pierwszy z tym silnikiem Podczas takiej pierwszej jazdy testowej Kia
Stwierdziłem że będę jechał spokojnie i sprawdzę Jak nisko da się zejść ze spalaniem i wtedy patrząc
Ekran komputera pokładowego w słownie oniemiałem Spróbuję teraz to pokazać
Ja teraz na piątym biegu mam w 1400
Całe obrotów na minutę jadę 50 km na godzinę i właśnie komputer pokazuje mi że mam zmienić 5:00
No to zmieniam komputer zadowolony wyświetla szóstkę mam
50 Może 1100 obrotów na minutę mniej więcej komputer jest zadowolony
Ciekaw jestem jak jest chwilowe spalanie nie będę Teraz klikam w komputerze ale przypuszczam że
Dosłownie na oparach super uboga mieszanka w końcu
Jak jestem co się wydarzy Jak leci nacisnę mocno gaz wciskam gaz a w prasie o zmianę ale
Czwórka Nie ma trójkę przy bardzo piątkę przyspieszamy jest zadowolony przyspieszenie w okolicach
300 obrotów I to takie dosyć zdecydowany mocne przyspieszenie to nie jest jeszcze dla niego powód
Produkować na czwórkę czy na trójkę dziesiątka jest okej To jest właśnie efekt
Że w tym silniku uzyskano bardzo płaski moment obrotowy który ma
Wartość osiąga od 3000 obrotów na minutę Co prawda A ja na razie operuje znacznie niższym i brat
Ale jednak już powyżej tysiąca mamy to tego momentu obrotowego dostatecznie dużo
Tego aby pozwolić sobie na jazdę na tak niskich obrotach i tak jak mówię komputer do tego do
Zachęca ryb pod tym względem to diesel chociaż
Mamy to ograniczenie do 90 więc tak Zredukuj na trójkę dlaczego Bo moment obrotowy
Jest oczywiście bardzo fajne do takiej właśnie spokojnej jazdy na niskich obrotach i poczucie że to jest elastyczny
W trasie wyprzedzić przyspieszyć uprzedzić Tira to wtedy
Produkować bo jednak nie jest To turbodoładowane benzyna mimo wszystko bo Czym się różni moment
Od mocy która jest nam potrzebna do danego wyprzedzenie właśnie tymże moc obliczamy
DeFacto moment obrotowy razy liczba obrotów a więc tam w wyższych rejestrach uzyskamy więcej mocy i samochód miał wszystko
Będzie bardziej Zdecydowanie przyspieszał tak czy inaczej przy wyższych obrotach usłyszymy coś
Co sprawia że nie mamy wątpliwości to nie jest w diesel to jest jednak
Bo po pierwsze ładnie brzmi na dwójce możemy teraz to pokazać
A po drugie 5000 obrotów 600 zaczyna żyć 600
I wyżej dopiero powyżej siedmiu mamy że mogę pole To jest benzyna żeby nie był
Różowa jest jeden powód dla którego bardziej sportowy kierowca będzie w tym samochodzie trochę się nudził
Otóż zwykłej benzynie mamy moment obrotowy na węższym od ci
Tutaj on jest płaski i szeroki i teraz Jeśli ktoś lubi zmieniać biegi jeśli ktoś lubi
Poszukać tego idealnego miejsca na obrotomierzu kiedy ten moment obrotowy osiąga swoją szczytową wartość
Lubię generalnie pracować intensywnie często zmieniając biegi trafiają w ten optymalny
Zakres obrotów żeby wycisnąć z silnika ile się da No to w tym silniku jakby nie
Musi to robić bo ten moment obrotowy jest prawie wszędzie i jego
Z drugiej strony jeśli lubi zmieniać biegi to będzie zadowolony Po pierwsze dlatego że jak to w Maździe zmiany biegów pół
A po drugie jest dużo okazji do zmiany biegów bo co chwilę komputer Proponuję żeby wrzucić
Przecież moment
Żeby być precyzyjnym zalety tego silnika najlepiej rozpatrywać przez pryzmat
Obrotowego czy tak jak w dieslu i to jest naprawdę bardzo ciekawe połączenie które jednocześnie pozwoli
Wysoko brzmi przytył fantastycznie na niskich obrotach nie klekocze Nie telepie
Jest jak najbardziej benzyną a jednocześnie ma całkiem rozsądne spalanie moje
Błędem będzie postrzeganie tego silnika wyłącznie
Tego że podobnie jak Diesel musi mało palić będzie palił mniej
Nie będzie to rewolucyjna zmianę będzie to raczej krok w dół Natomiast jeśli
Weźmy pod uwagę jego charakterystykę sposób jazdy tym samochodem i to jak chętnie reaguje na gaz
Niezależna
A więc a wręcz prowokujesz żeby to obroty były jak najniższe i poprosi o to co chwilę no to
Ten samochód odkrywa się przed nami z tym silnikiem w całości takim jaki on jest czyli takim
Połączenie benzyny i Diesla połączeń w którym wielu marzyło a niewielu się udało
I teraz czas na to co dla nas wszystkich jest bardzo
Prawda
Spalanie
Z grup
Spalanie powiedziałbym że jadąc dynamicznie szarpiąc wciskając gaz do dechy w cyklu mieszanym nie udało mi
Nigdy
Do 10 l na 100 km przy spokojnej jeździe w mieście wyszło
7
Spokojne jutro
Niewiele ponad 5 jadąc
Po Góra
Apopo
Nasz pomiar
Tak na
Zaszokował na
W tym teście sprawdziliśmy dla was nie ty
Zużycie paliwa
Komputera pokładowego
Ale także o ile przekłamuje One
Vespa
Zatankowali my w trasie dwa razy do pełna i porównaliśmy w
Obliczony
Drugim dystrybutorem z wynikiem z
Pokłady
Liczby
Teraz przyszła pora na klasyczne test spalania Mazdy trójki
IC tempomat zostawiłem na 93 km
I na początku powiedziałem a tak naprawdę potrzebne
Średnie spalanie
Tempomat ustawiony mamy na 144 km na godzinę
Widzimy się na listę i po przejechaniu 5 km Ile
I na koniec pomoże mi średnie spalanie przy 140
Może nie
Wyjątkowe rekordowe wartości ale przy
Bardzo przyzwoite jak na dwulitrową wolnostojącą większości sytuacji benzyna aktu
Daje całkiem niezły 8 g osiągach powiem za chwilę teraz
Jeszcze Podkreśl jedną
Oszczędność na jednostki
Widoczna jest szczególnie dobrze wtedy kiedy pracuje Ona pod większym obciążeniem łóżko kiedy na pokładzie mamy więcej niż
Osobę wtedy jak się mocniej przecież nie gaz jak wiadomo
Turbodoładowane benzyny potrafią wypić 2 razy więcej
Paliw
Natomiast w przypadku tego się nie
Różnice
Symboliczny
Wszystkie przełomy patenty i odkrycia
Pozwoliły
Silnik
Jeszcze bardzo
Nana
Taniec
Czy dalej
Wyjechać taniej i zajechać bardziej komfortowo albo inaczej
Czy silnik z kajak
Jesteś cudownym Remedium i Panaceum na wszystkie problemy zmotoryzowanej ludzką
Odpowiedź brzmi
Nie
Ale pocieszę Japończyk
Rozwiązanie
Jakieś cudowne prawie perpetum mobile Co generuje 300
Metrów
Krok w dół
Spalanie
W górę
Osiąga
Krok do przodu
Kruk który pozwala inżynierom Mazdy
Doom
Którzy jeszcze nie dał
Zapowiadali koniec wolnossących siły
Benz
Może kiedyś to
A póki co możemy Dzięki inżynierom Mazdy jeszcze jakiś czas nimi się
Dziękuję za obejrzenie tego filmu pamięć
Skrypty i do zobaczenia w kolejnych