Toyota Land Cruiser IV
W hierarchii terenowych Toyot odrobinę niżej plasuje się zwykła wersja Land Cruisera. W założonym budżecie z powodzeniem kupimy czwarte wcielenie azjatyckiej terenówki widniejące w cennikach od 2002 do 2010 roku. Wnętrze, w zależności od nadwoziowej odmiany (krótka trzydrzwiowa i długa pięciodrzwiowa), oferuje przyzwoity poziom wyposażenia i jakość wykonania typową dla japońskich pojazdów.
Jak nietrudno się domyśleć, Land Cruiser został oparty na ramie, co w przyszłości pozwala na dokonanie sporych modyfikacji. Sztywne mosty wspomagane blokadami mechanizmów różnicowych i reduktorem zapewniają należyte zdolności terenowe. W katalogu jednostek napędowych widnieją dwie benzynowe pozycje i cztery wysokoprężne. Mniejszy benzyniak 4,0 l V6 generuje 250 KM, zaś 4,7 l V8 235 KM. Najsłabszym ropniakiem jest silnik 3,0 l D-4D o mocy 163-173 KM, dalej uplasował się sześciocylindrowy 4,2 l TD 204 KM i 4,5 l TD 286 KM.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl