SUV-y
1. Volvo XC90 D5 - 33,6 m (06.2015)
2. Mercedes GLK 250 CDI Blue TEC - 33,8 m (08.2012)
3. BMW X3 xDrive20d - 34,5 m (10.2014)
4. Audi Q7 3.0 TDI ultra - 34,6 m (10.2015)
5. Volkswagen Touareg V6 TDI - 34,9 m (10.2014)
6. Audi Q3 2.0 TDI - 35,0 m (02.2015)
7. Porsche Macan S Diesel - 35,2 m (06.2014)
8. Kia Sportage 2.0 CRDI - 35,3 m (04.2014)
9. BMW X6 xDrive30d - 35,6 m (05.2015)
10. Ford Kuga 2.0 TDCi - 35,9 m (06.2013)
W testach przeprowadzonych w ciągu ostatnich czterech przez ADAC najskuteczniejszymi hamulcami może pochwalić się Porsche 911 (31,3 m), a najgorsze miał Citroen Jumper Combi (47,8 m). Gdyby te dwa samochody, jadąc obok siebie z prędkością 100 km/h, równocześnie rozpoczęły hamowanie, to w momencie zatrzymania się Porsche Citroen wciąż jechałby z prędkością 55 km/h. To wystarczy, by narazić pasażerów na szwank, a pieszego na śmierć.
Źródło: ADAC
Tomasz Budzik, Wirtualna Polska