Te samochody mają najskuteczniejsze hamulce
Które samochody radzą sobie najlepiej z wytracaniem prędkości? Swoje testy w tym zakresie z ostatnich czterech lat podsumował niemiecki automobilklub ADAC.
Test ADAC
W specyfikacji każdego samochodu z łatwością znajdziemy wartość maksymalnej rozwijanej przez niego prędkości czy przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Każdy doświadczony kierowca wie jednak doskonale, że Od przyspieszania ważniejsze są skuteczne hamulce. Które samochody radzą sobie najlepiej z wytracaniem prędkości? Swoje testy w tym zakresie z ostatnich czterech lat podsumował niemiecki automobilklub ADAC. Na kolejnych slajdach przedstawimy najlepsze samochody w poszczególnych segmentach.
1. Mini One D - 32,7 m (data testu: 08.2014)
2. Mini Cooper - 33,0 m (4.2014)
3. Smart Forfour 1.0 - 34,4 m (01.2015)
4. Skoda Roomster 1.2 TSI - 34,5 m (02.2014)
5. Ford Fiesta 1.0 - 34,9 m (01.2013)
6. Renault Clio 1.2 - 35 m (12.2014)
7. Hyundai i20 1.1 CRDI - 35,1 m (03.2015)
8. Skoda Fabia Combi 1.2 TSI - 35,2 m (02.2015)
9. Volkswagen Polo 1.4 TDI - 35,4 m (10.2014)
10. Volkswagen cross up! 1.0 - 35,5 m (12.2013)
Auta kompaktowe
1. Seat Leon ST 1.6 TDI - 33,1 m (data testu: 02.2014)
2. Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI - 33,1 m (08.2013)
3. Audi A3 Sportback 1.4 TFSI - 33,7 m (05.2013)
4. BMW 220i coupe - 33,9 m (05.2014)
5. Mercedes B 300 Natural Gas Drive - 34,1 m (04.2014)
6. Volvo V40 T2 - 34,2 m (02.2014) 7. Nissan Pulsar 1.5 dCi - 34,5 m (01.2015)
8. Skoda Rapid 1.2 TSI - 34,7 m (10.2012)
9. Ford Focus 1.0 - 34,8 m (08.2015)
10. Renault Megane Energy TCe 130 - 34,8 m (05.2014)
Auta klasy średniej i wyższej
1. Mercedes S 500 Plug-in Hybrid - 32,6 m (data testu: 01.2015)
2. Mercedes C 220 BlueTEC - 32,8 m (09.2014)
3. Audi A7 Sportback 3.0 TDI - 33,0 m (12.2014)
4. Mercedes E 400 Cabriolet - 33,1 m (05.2014)
5. Audi A6 allroad 3.0 TDI - 33,3 m (08.2012)
6. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - 33,7 m (11.2014)
7. BMW 740i - 33,9 m (03.2013)
8. Tesla Model S P85 - 34,1 m (08.2013)
9. Skoda Octavia Combi 2.0 TDI - 34,1 m (09.2014)
10. Volvo S60 D4 - 34,2 m (03.2014)
Samochody sportowe
1. Porsche 911 Carrera Cabriolet - 31,3 m (data testu: 08.2013)
2. Porsche 911 Carrera Coupe - 32,1 m (06.2012)
3. Jaguar F-Type Coupe - 32,7 m (10.2014)
4. Mercedes SL 350 - 33,0 m (05.2012)
5. Porsche Cayman - 33,1 m (05.2012)
6. Audi R8 Spyder V10 - 33,2 m (09.2013)
7. Peugeot RCZ R - 33,9 m (06.2012)
8. Audi TT Coupe 2.0 TDI ultra - 34,3 m (02.2015)
9. Mercedes AMG GT - 34,4 m (10.2015)
10. Nissan 370Z Roadster - 34,7 m (07.2012)
SUV-y
1. Volvo XC90 D5 - 33,6 m (06.2015)
2. Mercedes GLK 250 CDI Blue TEC - 33,8 m (08.2012)
3. BMW X3 xDrive20d - 34,5 m (10.2014)
4. Audi Q7 3.0 TDI ultra - 34,6 m (10.2015)
5. Volkswagen Touareg V6 TDI - 34,9 m (10.2014)
6. Audi Q3 2.0 TDI - 35,0 m (02.2015)
7. Porsche Macan S Diesel - 35,2 m (06.2014)
8. Kia Sportage 2.0 CRDI - 35,3 m (04.2014)
9. BMW X6 xDrive30d - 35,6 m (05.2015)
10. Ford Kuga 2.0 TDCi - 35,9 m (06.2013)
W testach przeprowadzonych w ciągu ostatnich czterech przez ADAC najskuteczniejszymi hamulcami może pochwalić się Porsche 911 (31,3 m), a najgorsze miał Citroen Jumper Combi (47,8 m). Gdyby te dwa samochody, jadąc obok siebie z prędkością 100 km/h, równocześnie rozpoczęły hamowanie, to w momencie zatrzymania się Porsche Citroen wciąż jechałby z prędkością 55 km/h. To wystarczy, by narazić pasażerów na szwank, a pieszego na śmierć.
Źródło: ADAC
Tomasz Budzik, Wirtualna Polska