Fiat 500X
Jedną z najciekawszych propozycji Fiata w ciągu ostatnich lat jest model 500X, czyli auto, które według zapowiedzi producenta ma łączyć nowoczesnej koncepcji crossovera z niezłymi właściwościami terenowymi.
Zaprojektowany przez Centrum Stylistyczne Fiata pojazd posiada odniesienia do kultowej "pięćsetki" z lat 50-tych. Są nimi połączenie górnych, okrągłych reflektorów z dolnymi światłami dziennymi, zestaw "wąsy i logo" oraz przetłoczona na bokach maska. Linia zawiera się w niewielkich rozmiarach - długość auta to 4,25 m, szerokość 1,80 m a wysokość 1,6 m. Opada ona delikatnie ku przodowi, co ma podkreślić dynamikę oraz masywność. Projektanci zastosowali też spore drzwi, wydatny kształt łuków nadkoli oraz elementy off-roadowe - specjalny zderzak i płyta nadwozia.
W zależności od rynku Fiat 500X oferuje różnorodne połączenia silników, skrzyń biegów i napędów. Podczas wprowadzenia do sprzedaży dostępne będą motory 1,4 Turbo Multiair (140 KM), 1,6 MultiJet II (120 KM) oraz 2,0 MultiJet II (140 KM). W późniejszym czasie gama zostanie uzupełniona o "benzyniaki" 1,6 "E-torQ" (110 KM), 1,4 MultiAir2 (170 KM) oraz 2,4-litrowego MultiAir2 (187 KM). Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy 1,3 MultiJet II (95 KM) oraz 2,0 MultiJet (140 KM). Model będzie pierwszym Fiatem oferującym 9-stopniową skrzynię automatyczną.
500X jest dostępny zarówno w wersji z napędem jedynie na przód jak i na obie osie. Jeśli to ciekawe auto przypadło komuś do gustu, wystarczy udać się do salonu Fiata. 500X jest już bowiem w sprzedaży.